دستور رئیسی برای ساماندهی فعالیت‌های غیرسازنده مؤسسات مالی

صافی نیوز / ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تصمیماتی درباره الزامات پیشبرد اهداف دولت در زمینه حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال و ساماندهی فعالیت‌های غیرسازنده برخی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اتخاذ کرد.

به گزارش صافی به نقل از فارس، در جلسه امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در جهت دانش‌بنیان کردن اقتصاد در کنار ایجاد اشتغال، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گزارشی از عملکرد و الزامات پیشبرد اهداف دولت در این زمینه ارائه کرد که پس از بررسی مقرر شد تسهیلات جدیدی از مسیر صندوق توسعه ملی در اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار گیرد.

در این جلسه همچنین معاون بانک مرکزی گزارشی از وضعیت برخی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با فعالیت‌های غیرسازنده ارائه و پیشنهادهای اجرایی برای مدیریت و ساماندهی این نوع بانک‌ها و مؤسسات که اثر نامناسبی در اقتصاد کشور گذاشته‌اند، مطرح کرد.

بر این اساس، مقرر شد تدابیر و سیاست‌های لازم در این زمینه در شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا مطرح شود و دولت نیز لایحه‌ای برای ساماندهی نظام بانکی به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

آیین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه سلامت تصویب شد

هیأت وزیران در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ و به منظور توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور حوزه سلامت، افزایش کیفیت و بهره‌وری از طریق تولید دانش‌بنیان، ارتقای توان و تاب‌آوری کشور در حوزه سلامت و توسعه زنجیره محصولات دانش‌بنیان رقابت‌پذیر و به استناد قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر «آیین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه سلامت» را به تصویب رساند.

هیأت وزیران در ادامه، به پیشنهاد وزارت امور خارجه و به موجب مصوبه شماره یک اولین نشست شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، با اصلاح ترکیب اعضای شورای مذکور موافقت کرد.

انتهای پیام/