شهر ساسکاتون شهر کمتر دیده‌ شده کانادا

صافی - شهر ساسکاتون یا به عبارتی دیگرسسکتون یکی از شهرهای روبه رشد در کشور کانادا است. این شهر به عنوان پاریس سبز نیز معرفی می‌شود. هم‌چنین این شهر با داشتن آثار تاریخی و فرهنگ غنی خود، با پایتخت فرانسه در یک رده قرار دارد.

شهر ساسکاتون یکی از شهرهای استان ساسکاچوان است که یک شهر مشهور و پرجمعیت است. این شهربا داشتن نماد‌ها و المان‌های زیبای شهری، کافه‌های توریستی شلوغ و پیاده‌روهای کنار رودخانه، مناظر زیبا و چشم‌نوازی به گردشگران ساسکاتون ارائه می‌دهد. این شهر برخلاف مساحت کوچکش، احساس بودن در یک شهر بزرگ را به شما می‌دهد. از جمله وجود موزه‌های هنری و پارک‌های مختلف، این حس را قوی‌تری می‌کنند.

اگرشما نیز قصد سفر به کشور کانادا را داشتید، بهتر است از شهر ساسکاتون نیز بازدید داشته باشید. ما در این مقاله به بررسی مکان‌های توریستی این شهر می‌پردازیم.

موزه مدرن Remai

saskatoon5

این موزه با چشم‌اندازی زیبا به رودخانه ساسکاچوان جنوبی، یکی از بزرگترین مجموعه‌های پابلو پیکاسو که Linocuts نام دارد، را در خود حفظ می‌کند. این مجموعه هنری پیکاسو شامل ۴۰۶ اثر هنری از این هنرمند محبوب است.

ساختمان زیبای این موزه در اکتبر ۲۰۱۷ افتتاح شد. سبک معماری این ساختمان توسط استاد فرانک لویید ارائه شد. نمای بیرونی این ساختمان از جنس شیشه و چوب انعطاف‌پذیر است.

هم‌چنین در رنگ‌آمیزی نمای این ساختمان از رنگ مسی (رنگ اصلی از مواد مسی تهیه شده است) استفاده شده است که دمای محیط داخلی موزه توسط این رنگ و نور خورشید، تنظیم می‌شود.

این موزه مجهز به امکانات دیگری مثل آموزش نقاشی، وجود رستوران‌ها و کافه‌های زیبایی است.

پارک Wanuskewin

saskatoon4

این پارک که در حاشیه رودخانه ساسکاچوان قرار دارد، یک پارک طبیعی غیردولتی است و در فهرست آثار تاریخی سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

هدف از ایجاد این پارک، تجربه زندگی بومیانی است که قبلا در این منطقه ساکن بودند. حفاری‌های بسیار زیادی در این پارک برای کشف آثار تاریخی و بررسی این مکان، انجام شده است.

در این مکان آثار تاریخی به قدمت ۱۵۰۰ سال نیز، یافته شده‌ است.

موزه توسعه غرب

saskatoon3

پیشرفت‌های شهر ساسکاتون از اوایل تاسیس تا امروز به دلیل وجود شبکه راه‌آهن است. در سال ۱۹۰۸ یک خط راه‌آهن در این منطقه تاسیس شده که مهاجران اروپا را به نواحی غربی منتقل می‌کرد.

در این موزه شما با سازه‌های صنعتی و ماکت‌های آن‌ها روبه‌رو می‌شوید. این موزه تجربه دنیای غرب وحشی را به شما ارائه می‌کند.

وجود ماکت‌هایی مثل مدرسه، کلیسا، رختشویخانه و فروشگاه‌های مواد غذایی شما را به دنیای غرب منتقل می‌کند. هم‌چنین در این موزه ماکت یک خط راه‌آهن قرار دارد تا شما را با عامل اصلی پیشرفت این شهر یعنی قطار، آشنا کند.

دانشگاه ساسکاچوان

saskatoon2

ساسکاتون یکی از شهرهای دانشگاهی کانادا است که دانشگاه‌هایی با سطح علمی بالا در این شهر قرار دارند. دانشگاه ساسکاچوان که در قلب این شهر قرار دارد، از بزرگترین مجموعه‌های آموزشی این استان، و هم‌چنین اولین دانشگاه علوم کشاورزی است.

ساختمان پیتر مک کینون که یک ساختمان ملی در کشور کانادا است، با سبک معماری گوتیک که ساختمان‌های دانشگاه‌های کمبریج، آکسفورد و ساختمان‌های دانشگاه‌های آمریکا توسط این سبک ساخته شده‌اند، ساخته شده است.

محوطه این دانشگاه دارای یک باغ مجسمه‌سازی، سالن تئاتر و رصدخانه است. هم‌چنین این رصدخانه دارای یک موزه کوچک درباره معرفی منظومه شمسی و تاریخ نجوم است.

موزه و بنای یادبود نخست‌وزیر کانادا

saskatoon1

این بنای یادبود و موزه که در مرکز شهر ساسکاتون قرار دارد، ترکیبی از آرشیو و موزه است که به معرفی زندگی و شغل سیزدهمین نخست‌وزیر کانادا یعنی جان دیفنبیکر می‌پردازد. این مجموعه شامل دفتر کار و اتاق کابینه نخست‌وزیر است.

هم‌چنین، آرشیو این مکان شامل مقالات شخصی و حرفه‌ای نخست‌وزیر، عکس‌ها و آرشیو صوتی و تصویری از نخست‌وزیر وقت کانادا است.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که مرکز حکومت کانادا شهر اوتاوا است، اما مقامات شهر ساسکاتون برای جذب گردشگر، تصمیم به انتقال این اسناد از شهر اوتاوا به شهر ساسکاتون، گرفتند.

انتهای پیام/