مکان‌ های توریستی شهر ورونا در ایتالیا

صافی - در نیمه‌های راه میان شهر‌های ونیز و میلان، یکی از شهرهای محبوب و مشهور ایتالیا قرار دارد که در هنر، معماری موسیقی اپرا و ادبیات حرفی برای گفتن دارد. نام این مکان، شهر ورونا است.

این شهر با قرار داشتن در بین شهرهای ونیز و میلان، توانسته گردشگران قابل توجهی را از سراسر جهان به خود جذب کند. رقیب پر زرق‌و‌برق شهر ورونا، ونیز است که گردشگران به علت اینکه ورونا در بین مسیر ونیز قرار دارد از این شهرهم بازدید کمی انجام می‌دهند. اما ورونا دارای آثار جالبی در حوزه گردشگری است که شاید به بیشتر از یک روز زمان، برای بازدید آن وقت لازم داشته باشید.

ما در این مقاله به معرفی و بررسی مکان‌های توریستی خاص و جذاب شهر ورونا که یکی از شهرهای مهم ایتالیا نیز است، می‌پردازیم.

کاستل وکیو و پونته اسکالیگرو

verona1 1

در ساحل آیدیک، قلعه کاستل وکیو که در سال ۱۳۵۴ میلادی ساخته شده است، قرار دارد. این قلعه دفاعی زیبا و چشم‌نواز در نزدیکی رودخانه پونته اسکالیگرو قرار دارد.

مجموعه‌ای بینظیر و زیبا از آثار تاریخی در این قلعه وجود دارند که شامل مجسمه ورونس، هنرهای تجسمی و نقاشی‌های تاریخی است. این آثار متعلق به قرن‌های پانزده و شانزده می‌باشند.

آرنا دی ورونا (آمفی تئاتر رومی)

verona2

این آمفی تئاتر که در سبک معماری رومی ساخته شده است، یکی از بهترین آمفی تئاترهایی است که از حدود ۲۹۰ سال پیش تاکنون محافظت شده است.

ظرفیت این آمفی تئاتر شهر ورونا ۲۲۰۰۰ نفر است. هم‌چنین این مکان هرساله میزبان برگزاری یکی از جشنواره‌های مهم موسیقی اروپا است که در فصل تابستان برگزار می‌شود.

کلیسای سن زنو ماجوره

verona3

این کلیسای بزرگ که تاریخ تاسیس آن به قرون یازده و دوازده میلادی برمی‌گردد، از فاخرترین ساختمان‌ها در شمال ایتالیا محسوب می‌شود.

داخل این کلیسا یک سقف چوبی زیبا و عجیب وجود دارد که در سبک معماری رومانسک ساخته شده است. در محوطه‌های این کلیسا نقاشی‌های متعلق به قرون سیزده تا پانزده، وجود دارند.

مقبره اسکالیگری (Arche Scaligere)

verona4

ساخت کلیسای کوچک و زیبای سانتا ماریا آنتیکا در قرن دوازده به پایان رسید و این کلیسا در قرن‌های سیزده و چهارده میلادی به کلیسای خانوادگی پرنسس اسکالا تبدیل شد.

هم‌چنین مقبره این شاهزاده که در سبک معماری گوتیک ساخته شده است در بالای این کلیسا قرار دارد که تمثال آن توسط سنگ‌های نفیس محافظت شده است.

هم‌چنین در این کلیسای دوست‌داشتنی بنای یادبود نقاش معروف، جیووانی که در سال ۱۳۵۹ میلادی درگذشت و هم‌چنین تابوت هنرمند معروف ایتالیایی، ماستینو قرار دارد.

انتهای پیام/