مکان‌های تاریخی و اسلامی در گرانادا اسپانیا

صافی - گرانادا یکی از شهرهای نسبتا کوچک دراسپانیا است که تا سال ۱۴۹۲ میلادی تحت سلطه مسلمانان منطقه اندلس که در جنوب اسپانیا قرار داشته، بوده است. این شهر در بین این مسلمانان به نام غرناطه شناخته می‌شد. گرانادا در واقع روح اندلس محسوب می‌شود. زیبایی این شهر در کوهپایه‌های سیرا نوادا بسیار چشم‌نواز و حیرت‌انگیز است.

این شهر عرفانی و زیبا از قرن سیزدهم تا قرن پانزدهم پایتخت حکومت پادشاهی موریش محسوب می‌شد. موریش‌ حکومتی بود که از اهالی شمال آفریقا و وابسته به آن‌ها بود. محیط سرسبز این شهر، چنان سرسبز و زیبا است که گویی بهشت در زمین وجود دارد. کاخ‌های زیبا، باغ‌های سبز و آبنماهای گرانادا، تنها بخش کوچکی از این بهشت زمینی در سرزمین اسپانیا است.

در این مقاله به بررسی آثار تاریخی و مکان‌های توریستی این شهر که از جاذبه‌های خاصی برخوردار است، می‌پردازیم.

کاخ الحمبرا شاهکار معماری اسلامی

granada1

کاخ الحمبرا که پس‌زمینه آن، رشته‌کوه‌های زیبای سیرا نوادا است از آثار تاریخی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است. این کاخ که مقر فرماندهی حکومت مسلمان نصریان، به مدت ۲۵۰ سال بوده است، یک موزه زیبا برای نمایش دادن هنر معماری اسلامی به شمار می‌آید.

این قلعه با داشتن دیوار‌های زیبا و هم‌چنین غیرقابل نفوذ از طرف دشمن، یکی از میراث دودمان نصریان است که آخرین حکومت مسلمان در این منطقه به حساب می‌آمدند.

آلباین و میرادور سن نیکولاس

granada2

یکی از زیباترین مکان‌های توریستی در شهر گرانادا، محله‌ای است که در تپه‌های آلباین واقع شده است. این منطقه همانند اکثر مناطق دیگر این شهر، از دوره حکومت نصریان به جا مانده است.

هم‌چنین وجود حوض‌های زیبا در این منطقه و چشم‌انداز این محله به کاخ الحمبرا، این مکان را به توریستی‌ترین منطقه این شهر تبدیل کرده است.

کاپیلا رئال

granada3

این مکان عظمت پادشاهان کاتولیک که مقبره آن‌ها در این مکان قرار دارد، را نشان می‌دهد. این کاخ که برج‌های آن مانند گلدسته است، با ارتفاع ۴۷ متر، از زیباترین مکان‌های گرانادا به شمار می‌آید.

این قلعه با داشتن راهی جدا، به کلیسای کاتولیک سانتا ماریا متصل است. شیشه‌های رنگی پنجره‌ها و نقاشی‌های داخل این کاخ که توسط آلونسو کانو انجام شده است، چهره بسیار خاصی به این قلعه اهدا کرده است.

محله کولی‌های ساکرومونته

granada4

این محله در هر کریسمس میزبان جشن‌های رنگارنگ است که باعث جذب گردشگر به این منطقه شده است. کولی‌ها از سال در گرانادا بودند و در قرن هجده میلادی به غارهای ساکرومونته نقل مکان کردند.

از جاذبه‌های این مکان می‌توان به جاده‌های کنار تپه‌ها برای پیاده‌روی و بشقاب‌های دست‌ساز رنگی و رنگارنگی که در خانه‌های این منطقه به کار رفته‌اند اشاره کرد.

بانوئلو حمام سنتی اعراب

granada5

مورس پادشاه عرب گرانادا این حمام را در قرن یازده تاسیس کرد. این حمام از تاریخی‌ترین و مهمترین آثار این شهر به شمار می‌آید.

حمام‌های زیادی در دوران حکومت نصریان در این منطقه ساخته شدند، اما بعدها این حمام‌ها توسط پادشاهان کاتولیک تخریب شد. حمام بانوئلو از بازمانده‌های نسل حمام‌های باستانی محسوب می‌شود.

این حمام با داشتن کاشی‌های زیبا در یک سبک معتبر معماری و ایده‌آل بودن این کاشی‌ها از لحاظ مرغوبیت، از حمام‌های مهم آن دوران بوده است.

پارک علم

granada6

کمی از تاریخ و آثار تاریخی فاصله بگیرید و به مکان‌های جدید و علمی گرانادا نیز سری بزنید. این مجموعه بزرگ علمی شامل چندین سالن مختلف است که در یکی از آن‌ها به بررسی آناتومی بدن انسان می‌پردازند.

نمایشگاه‌های دیگر این مجموعه نیز شامل: تونل بی‌نهایت که بازتاب این تونل تاثیر جالبی بر روی مغز می‌گذارد و باغ‌ گرمسیری پروانه‌ها است. هم‌چنین، فضای باز این مجموعه شامل مجموعه‌ای از علوم گیاه‌شناسی، مکانیک، روانشناسی و انرژی است.

بازار سنتی عرب

granada7

انتهای پیام/