کرونای انگلیسی به اردبیل قدم گذاشت

صافی نیوز / معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از تایید و مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونای انگلیسی در مورد ۲ فرد مشکوک به ابتلا در این استان خبر داد.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، دکتر بابک گفت: این دو بیمار در لایه اول ابتلا و انتقالی از کشور عراق بودند که توسط کارکنان بهداشت و درمان استان اردبیل رصد و به موقع شناسایی شدند.

وی بیان کرد: کرونای انگلیسی که قدرت سرایت بالایی دارد، به ظاهر با علائم یک سرماخوردگی عادی شروع شده و در اواسط هفته دوم چهره عوض می‌کند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، مراکز خرید نوروزی را مساعدترین محل برای گسترش شیوع این بیماری عنوان کرد و افزود: حضور پرازدحام شهروندان در این اماکن، شرایط سرایت آن را افزایش می‌دهد.

وی کنترل کرونای انگلیسی را بسیار سخت دانست و اضافه کرد: بر خلاف کرونای شایع، کودکان نیز در برابر کرونای انگلیسی در معرض خطر بسیار قرار دارند.

دکتر نخستین، استفاده از ۲ عدد ماسک سه لایه معمولی، پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و فاقد تهویه مناسب، شستن دست، ضدعفونی کردن خریدهای بیرون، شستن لباس و شستشوی صورت هنگام ورود به منزل را به همراه، دوری از حضور در هر محل پرازدحام را از جمله راه‌های مقابله با کرونای انگلیسی ذکر کرد.

انتهای پیام/