11:13 1403/04/06

واکنش تهران به ادعاهای اخیر وزیران خارجه بحرین و امارات علیه ایران

صافی – سخنگوی وزارت خارجه ادعاهای اخیر وزیران امور خارجه بحرین و امارات علیه تهران را بی‌ارزش و واهی عنوان کرد.
no-photos

بهرام قاسمی در پاسخ به ادعاهای تکراری وزیران خارجه بحرین و امارات در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این اظهارات را بی‌ارزش، واهی و برخاسته از ذهن متوهم آنها دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره سیاست همسایگی همراه با احترام متقابل و حسن همجواری را از اولویت‌های اساسی سیاست خارجی خود قلمداد کرده و دخالت در امور داخلی سایر کشورها هیچگاه سیاست ایران نبوده و نیست.

وی افزود: همنوایی وزرای خارجه بحرین، امارات و همچنین عربستان سعودی با سیاست‌ها و رویکردهای ضد ایرانی و جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی تنها باعث مشروعیت‌بخشی به جنایت‌ها و اختلاف‌افکنی‌های رژیم صهیونیستی و مشروعیت‌زدایی از خود می‌شود. این رویکرد اشتباه راه رسیدن به اعتماد متقابل میان کشورهای مسلمان منطقه را طولانی و دشوارتر می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان به مقامات امارات و بحرین توصیه کرد، دست از پیروی‌های کورکورانه از سیاست‌های دیکته شده و خلاف منافع و مصالح کشورهای منطقه و جهان اسلام بردارند و به جای ایراد هر روزه و بی‌فایده اتهامات واهی و بی‌اساس به جمهوری اسلامی ایران، به ابتکارات و ایده‌های ایران برای تامین امنیت، ثبات و همکاری‌های منطقه‌ای و کاهش تنش و سوءتفاهم‌ها در منطقه بیندیشند.

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت