15:46 1403/04/06

وابستگی شهرداری ها به اعتبارهای دولتی کاهش یابد

no-photos

سمنان – ایرنا – معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: وابستگی شهرداری ها به اعتبارهای دولتی برای توسعه و آبادانی فراگیر و بلندمدت در کشور کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد عصر پنجشنبه در نشست شهرداران، دهیاران و روسای شورای اسلامی شهرهای استان سمنان افزود: نقش شهرداران در توسعه کشور غیرقابل انکار است و باید از اندیشه آنان برای توسعه ایران استفاده کرد.
وی بیان کرد: هدف از تشکیل شهرداری ها و دهیاری ها رفع محرومیت و ایجاد توسعه در کشور است و با انتخاب شخصیت های فرهیخته می توان برای آبادانی کشور گام برداشت.
جمالی نژاد اضافه کرد: شهرداری های کشور با درآمد پایدار می توانند برای محرومیت زدایی اقدام کنند و با حمایت های دولتی هیچ گاه شهرداری ها توسعه نمی یابند.
** شهرداری ها با اعتماد آفرینی به حمایت دولتی نیاز نداشته باشند
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تصریح کرد: نگاه برای توسعه شهرهای باید کشور تغییر کند و شهرداری ها با اعتماد آفرینی نیاز به حمایت دولت نداشته باشند.
وی ادامه داد: شهرداری ها برای کسب درآمد پایدار اعتماد مردم را جلب کنند و نباید اجازه دهیم اعتماد آحاد جامعه به مسئولان به حداقل برسد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور ادامه داد: مشکلاتی که اکنون در کشور وجود دارد در دهه ۶۰ و ۷۰ وجود نداشت چرا که در آن زمان مردم به دولتمردان اعتماد بیشتری داشتند.
وی تصریح کرد: از ظرفیت شهرهای کویری باید برای توسعه اقتصادی استان ها بهره برد و با تغییر نگرش می توان به درآمد پایدار و توسعه رسید‌.
جمالی نژاد اضافه کرد: مسئولان استان سمنان معتقدند اقدام های خوبی در شهرها و روستاهای استان در چند سال گذشته انجام شده است اما برای اجرای طرح های بیشتر به تخصیص اعتبارهای قابل توجه نیاز است.
** قانون مداری در اولویت کار شهرداران باشد
معاون وزیر کشور در ادامه خاطرنشان کرد: قانون مداری در اولویت کاری شهرداران باشد و شهرداران در کارگروه های حقوقی برنامه های کاری خود را برای اجرا بررسی کنند.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تصریح کرد: فعالیت کاری شهرداری ها بسیار متنوع است و با وجود کمبود اعتبارها می توان برای رفع مشکلات عمرانی در شهرهای کشور اقدام کرد.
به گزارش ایرنا، بنا به گزارش مرکز آمار ایران از نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ استان سمنان ۵۰۲ هزار نفر جمعیت شهری و ۱۴۱ هزار و ۸۵۸ نفر جمعیت روستایی داشته و از نظر شاخص جمعیت استان سی ام کشور است.
در استان سمنان ۲۰ شهر و بیش از ۲۸۰ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد.
۷۳۳۹/۷۴۰۸

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت