14:16 1403/04/06

انقلاب ایران ۲ قطبی جهان را به چالش کشید

no-photos

تهران- ایرنا- معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش گفت:انقلاب اسلامی نظام دوقطبی جهان را در زمان جنگ سرد به چالش کشید.

به گزارش پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح ارتش، سپاه و نیروی انتظامی صبح امروز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و جشن‌های پیروزی انقلاب، با حضور امیر سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش برگزار شد.
امیر سرتیپ جهانشاهی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم گفت: شهیدان در دفاع از دین مبین اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکردند و با نثار خونشان استقلال، آزادی و امنیت را برای ملت ایران و مسلمانان جهان به ارمغان آوردند.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش برگزاری صبحگاه‌های مشترک موجب انس و اخوت بین نیروهای مسلح، ارتقاء وحدت آن‌ها و همچنین تعامل اثربخش بین دانشگاه‌های افسری دانست و افزود: فرماندهای معظم کل قوا در یکی از مراسم‌های تحلیف و فارغ التحصیلی دانشگاه های افسری فرمودند «دانشگاه افسری یکی از حساس‌ترین جاهاست، عزیزان باید در این مراکز افسران مومن، کاردان، حزب‌اللهی، با شرف و شجاع برای اداره نیروهای مسلح کشور و ارتش تربیت و آماده کنند. با این دید، نیت و هدف همه چیز این دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی شود.
امیر سرتیپ جهانشاهی با بیان اینکه معظم له حساسیت خاصی بر مراکز علمی نیروهای مسلح دارند خاطر نشان کرد: ایشان از اوایل دهه ۶۰ در برنامه‌های مختلف چه به صورت بازدیدهای سرزده و چه در آئین‌های رسمی در دانشگاه‌های افسری حضور پیدا می‌کردند و از دانشگاه افسری امام علی(ع) به‌عنوان یک محیط مقدس و مهد پرورش افسران ولایت مدار، مومن و فیضیه ارتش یاد می‌کردند.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین بازوی توانمند نظامی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی در راستای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب از هیچ کوششی دریغ نکرد و با پیمان خونی که با مردم و رهبری بستند در کنار سایر نیروهای مسلح برای حفظ آرمان های انقلاب نهایت تلاش خود را انجام دادند. ارتشیان در سرکوب کردن درگیری‌های گنبد و ترکمن صحرا و کردستان درست یک ماه بعد از پیروزی انقلاب در صحنه بودند.
جهانشانی اظهار داشت: اگر تاریخ را ورق بزنیم، تنها جنگی که در طول تاریخ بلوک شرق و غرب در یک سنگر و بلوک شرق علیه جمهوری اسلامی ایران از رژیم صدام حمایت می‌کردند همین جنگ تحمیلی بود که رزمندگان اسلام با پشتیبانی مردم و تحت رهبری حضرت امام(ره) چنان افتخاری آفریدند که عبرتی برای جهانیان شد و یک وجب از خاکمان را به دشمن ندادیم و بعد از جنگ نیز اقدامات خوبی انجام شد.
وی گفت: امروز با تدابیر رهبر معظم انقلاب بیشترین اخوت و هم‌دلی بین نیروهای سپاه و ارتش وجود داد و همیشه گفته‌ایم که ارتشی و سپاهی یک لشکر ولایی هستند.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش افزود: به لطف خداوند متعال و تدابیر مقام معظم رهبری در ادامه راه حضرت امام (ره) و بعد از جنگ تحمیلی، نیروهای مسلح کشورمان متأثر از تجربیات هشت سال دفاع مقدس و با بهره‌گیری از کارکنان مخلص، متهعد و نخبه و با استفاده از تکنولوژی روز در جهت خودکفایی تلاش کرده‌اند و به تجهیزات پیشرفته‌ای در حوزه‌های زمین، هوا و دریا دست یافته‌اند.
جهانشاهی در پایان به دستاوردهای انقلاب در ۴۰ سال گذشته اشاره کرد و گفت: در زمینه نظامی صدها دستاورد در ۴۰ سال گذشته رقم خورده است. مراکز علمی و دانشگاهی نیروهای مسلح یک نمونه آن است. قبل از انقلاب تنها یک دانشگاه افسری در کشور وجود داشت که پرورش همه افسران در آن انجام می‌شد و برای طی دوره‌های تخصصی نفرات را به خارج کشور اعزام می‌کردند در حالی که امروز تمام افسران ما توسط دانشگاه‌های داخلی آموزش داده می‌شوند.
سیام۹۶۱۲**۱۴۴۰

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت