21:56 1403/04/07

افزایش ضریب نفوذ بیمه در توسعه صادرات ضروری است

no-photos

کرمان – ایرنا – رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به فرهنگ ضعیف آشنایی از خدمات بیمه ای گفت: افزایش ضریب نفوذ بیمه ای به عنوان ضرورت در توسعه صادرات کشور باید لحاظ شود.

به گزارش ایرنا، افروز بهرامی روز پنجشنبه در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمان افزود: در دنیا ۱۰ درصد کل صادرات زیرپوشش بیمه اعتباری دولتی و خصوصی است و این آمار در کشور ما پنج درصد است.
وی با اشاره به مشکلات و محدودیت های بانکی بین المللی ادامه داد: بیمه نامه های خاص صادراتی و بیمه نامه های گردش صادرات اکنون تنهاترین و مطمئن ترین جایگزین ال سی هستند.
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران تاکید کرد: راهبرد ما تامین منابع مالی صادرکنندگان و کمک به آنها در راستای تسهیل گری است.
وی با اشاره به بحران های اقتصادی سالهای ۲۰۰۸ که صندوق های ضمانت صادرات در بسیاری از کشورها با توجه به محدودیت های مالی مستقیما برای تامین منابع مالی صادرات ورود کردند، افزود: در مرحله نخست هدف صندوق ضمانت صادرات ایران ورود به انجام تسهیل گری است.
بهرامی اضافه کرد: سرمایه در گردش برای صادرکنندگان با ضمانت نامه که نرخ بهره را بانک ها با ۲ درصد کاهش ارائه می دهند و هم وثیقه های پشتیبان سبک تری دریافت کنند مطلوب تر است به همین منظور با بانک ها وارد مذاکره شدیم و یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای سرمایه در گردش اختصاص داده شده است.
وی ادامه داد : این اعتبار از طریق صندوق توسعه ملی و پنج بانک دیگر انجام خواهد شد تا با بهره کمتر تسهیل گری را انجام دهیم.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به اینکه در شرایط سختی هستیم و خیلی از صادرکنندگان علاقمند به فروش نقدی هستند یادآور شد: هرچند این کم ریسک ترین روش برای وصول مطالبات است ولی به نوعی اعطای بازار رقابتی به رقیب است که به صورت اعتباری محصولات خود را می فروشند.
بهرامی خطاب به صادرکنندگان گفت: اگر نگران این هستید که برای فروش اعتباری که در سر رسید وجوه حاصل از صادرات را نتوانید دریافت کنید بیمه نامه های صندوق این را جبران می کند و اگر نگران نقدینگی مدت خواب سرمایه خود هستید آن را هم از طریق خرید این اسناد صادراتی با جدیت پیگیری می کنیم و یا از طریق دیسکانت کمک کنیم تا مشکلات صادرکنندگان کمتر شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : مهمترین اهداف اقتصاد مقاومتی تاب آوری در برابر تکانه های خارجی است که هرچه این تکانه ها بیشتر شود بیشترین آسیب در بخش نفتی خواهد بود و درآمدهای نفتی آسیب پذیرتر خواهد بود.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران افزود: آنچه می تواند آسیب ها را جبران کند صادرات غیر نفتی است و در بحث حمایت از تولید داخل و کالای ایرانی با بررسی ها نشان می دهد که اگر میزان واردات کالای مصرفی را با کل مخارج خانواده ها مقایسه کنیم در طول سال فقط ۲۰ درصد سبد خانوار را به خود اختصاص داده است یعنی ۸۰ درصد مصرف از کالاهای ایرانی است.
وی با طرح این سوال که خلاء بین عرضه و تقاضای مصرف کنندگان در کجاست و چرا کارخانجات ما از کمی تقاضا رنج می بیند، خاطرنشان کرد : به این دلیلی است که در خودکفایی رویکرد جایگزینی واردات داشتیم و الی رفتن به سمت توسعه صادرات کارسخت است ولی چاره ای نیست.
بهرامی افزود: تجلی واقعی حمایت از کالای ایرانی در توسعه بازارهای صادراتی است و نگرانی صادر کنندگان ریسک های تجاری و سیاسی است که در صادرات رخ می دهد و هرکدام از اینها وصول وجوه حاصل از صادرات کالا و خدمات صادرکنندگان را با مشکل مواجه خواهد کرد.
وی تصریح کرد: صندوق ضمانت صادرات ایران پوشش ریسک ها را بر عهده می گیرد و مانند سایر صندوق ها در دیگر کشورها که به همین منظور تاسیس شده، بخصوص در کشور ما بازارهای هدف صادراتی خطرپذیر هستند.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران خطاب به صادرکنندگان گفت: توصیه ما استفاده از خدمات این صندوق است و امروز خوشحالیم که در بین صادرکنندگان نمونه استان کرمان تعدادی از مشتریان صندوق ضمانت هم معرفی شدند.
وی افزود : کرمان رتبه چهارم را در بین صادرکنندگان دارد که می تواند ارتقا پیدا کند.
بهرامی در پایان از صادرکنندگان خواست تا با مراجعه به صندوق ضمانت صادرات ایران از نزدیک با محصولات و برنامه های این صندوق آشنا شوند.
۷۴۲۰/ ۵۰۵۴

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت