21:24 1403/04/07

تحول اساسی در شاخص های بهداشت و درمان طی ۴۰ سال انقلاب

no-photos

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تحول در حوزه بهداشت و درمان را از ثمرات عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی خواند.

یعقوب شیویاری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص دستاورد های ۴۰ سال اخیر انقلاب گفت: پس از انقلاب در همه حوزه‌های سلامت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شاهد تحولات اساسی بودیم.

نماینده مردم میانه در مجلس ادامه داد: قبل از انقلاب پزشکان پاکستانی و هندی در مراکز درمانی کشور فعالیت می کردند اما امروز از همه منطقه مردم برای درمان به کشور ایران سفر می کنند و بهترین متخصصان در دانشگاه های کشور آموزش می بینند و در شهرها و روستاهای کشور به مسائل درمانی و بهداشتی مردم رسیدگی می نمایند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بعد از انقلاب بسیاری از تجهیزات بیمارستانی در داخل کشور تولید می شود و تعداد زیادی بیمارستان در شهرهای مختلف کشور تاسیس شده که بهترین پزشکان دنیا در آن فعالیت می کنند.

شیویاری گفت: تاسیس خانه بهداشت پس از انقلاب در سطح روستاها به میزان زیادی سطح بهداشت و سلامتی روستاییان را افزایش داده است.

وی ادامه داد: پس از انقلاب تحولات اساسی در دانش پزشکی ایران در زمینه سلول های بنیادی، تولید دارو و تجهیزات پزشکی رخ داده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: قبل از انقلاب کمتر از ۱۰ درصد داروهای مصرفی کشور در داخل تولید می شد و امروز بیش از ۹۵ درصد داروهای مصرفی کشور در داخل تولید می شود.

شیویاری گفت: سن امید به زندگی قبل از پیروزی انقلا زیر ۶۰ سال بود و امروز به بیش از ۷۵ سال افزایش یافته است که نشان دهنده ارتقای شاخص های سلامت و فرهنگ بهداشت و درمان کشور است.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت