10:53 1403/04/06

دستاوردهای انقلاب اسلامی در سفارت ایران در لندن بررسی شد

no-photos

در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، در نشستی با حضور فرهیختگان و متفکران ایرانی و انگلیسی در سفارت کشورمان در لندن، ریشه‌های عمیق تاریخی و ‌دستاوردهای سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی تبیین شد.

به گزارش ایلنا، مجید تفرشی، پژوهشگر و محقق در این مراسم گفت که اسناد محرمانه بریتانیا اثبات می‌کنند که دستگاه سیاست خارجی انگلیس به هیچ وجه پیش بینی وقوع انقلاب را نداشت، لذا از شاه حمایت کامل کرده و ضمن جذب سرمایه ایران و فروش تسلیحات، با انتقادات بین‌المللی از نقض حقوق بشر رژیم شاه مخالفت هم می‌کرد.

استیفنسن، از رهبران موسیقی کلاسیک نیز در این مراسم اظهار کرد: موسیقی ایران منابع کشف نشده‌ای برای خلق آثار بدیع در سطح موسیقی جهان در اختیار دارد. بهره‌گیری از ادبیات غنی ایران و امکان اجرای آثار فاخر موسیقی در اماکن تاریخی مانند گنبد "سلطانیه" که اخیراً اجرا شد، می‌تواند باب مکاشفات جدیدی را در موسیقی جهان باز کند.

هم‌چنین خانم اما نواز، مدیر شرکت حقوقی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اظهار کرد: شرکت‌های کوچک و متوسط انگلیسی، اروپایی با توجه به ظرفیت بالای اقتصاد ایران انگیزه برای مقابله با تحریم‌ها دارند. تحریم‌ها فقط از سوی آمریکاست و شرکت‌های غیر آمریکایی مجبور به اجرای تحریم آمریکا نیستند و راه‌حل‌های حقوقی، فنی برای مقابله با تحریم‌ها هم وجود دارند.

امیر حسینی محقق فوق دکترای هوش مصنوعی از دیگر سخنرانان این مراسم گفت: آمارهای جهانی علمی و تحقیقاتی نشان می‌دهند که ایران پس از انقلاب به پیشرفت‌های مهمی در حوزه‌های مختلف علوم و فن‌آوری به ویژه هسته‌ای، علوم فضایی، ماهواره و علوم زیستی دست یافته است.

وی ادامه داد: هدف گذاری ایران، فرستادن اولین انسان به فضا در سال ۲۰۲۵ است.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت