12:20 1403/04/06

رشد ۲۲ درصدی تولید کنسانتره سنگ آهن در ۹ ماهه امسال

no-photos

تهران- ایرنا- سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت های بزرگ از آغاز امسال تا پایان آذرماه با رشد ۲۲ درصدی به ۳۴ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۸۷۴ تن کنسانتره سنگ آهن رسید.

به گزارش روز شنبه ایرنا از ایمیدرو، این رقم در مدت مشابه پارسال، ۲۸ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۵۱۰ تن بود.
از این میزان، شرکت های «گل گهر» ۱۱ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۴۸۶ تن، «چادرملو» ۶ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۲۶۳ تن، «سنگ آهن مرکزی» چهار میلیون و ۲۵ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» سه میلیون و ۸۶۴ هزار و ۱۱۸ تن، «گهر زمین» سه میلیون و ۲۶۷ هزار و ۳۳۲ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۲ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۸۶ تن، «صنعتی و معدنی توسعه ملی» یک میلیون و ۷۶ هزار و ۴۲۹ تن، «صبا نور» ۸۹۳ هزار و ۶۰۲ تن و «جلال آباد» ۳۷۸ هزار و ۱۳۳ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.
** افزایش ۳۵ درصدی تولید دانه بندی
برپایه این گزارش، پنج شرکت بزرگ معدنی در ۹ ماهه امسال، پنج میلیون و ۳۵۴ هزار و ۷۹۶ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که در همسنجی با پارسال (تولید سه میلیون و ۹۵۵ هزار و ۱۶۰ تن)، ۳۵ درصد رشد نشان می دهد.
از این میزان، شرکت سنگ آهن سنگان یک میلیون و ۵۲۴ هزار و ۶۱۴ تن، صبا نور یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۵۰۴ تن، سنگ آهن مرکزی یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۱۰۳ تن، فلات مرکزی ۷۹۷ هزار و ۱۷۹ تن، چادرملو ۳۲۲ هزار و ۱۶۴ تن و «میشدوان» ۶۲ هزار و ۲۳۲ تن تولید کرده است.
به گزارش ایرنا، جداول آماری دوره ۹ ماهه نشان می دهد که میزان استخراج سنگ آهن خام افزون بر ۴۸ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۹۸۶ تن، تولید سنگ آهن ۲۷ میلیون و ۳۱ هزار و ۶۸۹ تن و محصول ارسالی برای مصرف ۲۶ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۴۸۶ تن بود.
اقتصام*۳۰۶۵**۲۰۲۵
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت