10:22 1403/04/06

اولویت های پژوهشی در حوزه تئاتر به خوبی انتخاب نشده است

no-photos

تهران- ایرنا- استاد دانشگاه هنرهای زیبا دانشگاه تهران معتقداست: اولویت های پژوهشی در حوزه تئاتر به خوبی انتخاب نشده است .

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، مجید سرسنگی شامگاه شنبه در مراسم پارگراف ۱ در تالار مولوی دانشگاه تهران گفت: در کشوری که نیازهای اولیه تری در حوزه تئاتر و سوالات جدی تری در این حوزه وجود دارد، باید اولویت ها با این حوزه منطبق باشند.
وی در این مراسم که به رونمایی از آخرین اثر ترجمه شده اش با نام « مدیریت تئاتر، تولید و مدیریت هنرهای اجرایی» نوشته دیوید ام، کنته و استفن لنگلی اختصاص داشت ، گفت : این کتاب به مجموعه ای از مدیریت هنر تئاتر بر می گردد.
سرسنگی افزود: سعی داشتم به دلیل اینکه منبع موثق و قابل اتکایی برای مدیریت تئاتر در کشور وجود ندارد، ترجمه این کتاب رذ که از جمله مراجع علمی در حوزه تئاتر جهانی است ، ترجمه کنم.
وی با بیان اینکه به نظر می رسد در حوزه های مختلف مدیریتی کشور احتیاج به فعالیت و پژوهش وجود دارد، تصریح کرد: بخشی از مطالب این کتاب عینیتی واقعی در عالم تئاتر کشور ما ندارد ولی فرض من بر این بود که معلمان در دانشگاه موظف هستند که برای آینده کشور فکر کنند.
سرسنگی با تاکید براینکه در ایران به لحاظ علمی نتوانستیم دانشی را در تئاتر فراهم آوریم که مبتنی بر علم باشد بلکه بیشتر احساسی بوده است، خاطر نشان کرد: فکر کردم ترجمه این کتاب در آستانه تغییرات گسترده مدیرتی تئاتری کشور می تواند چراغ راه دانشجویان باشد.
وی ادامه داد: یکی از ایرادات و تذکراتی که هنگام ترجمه کتاب به من وارد شد، عدم تطابق برخی مطالب کتاب با واقعیت امروز تئاتر کشور بود ولی من اعتقاد دارم که باید به آینده تئاتر و اقتصاد تئاتر فکر کرد.
معاون فرهنگی دانشگاه تهران تصریح کرد: در این کتاب نه تنها به مدیریت تئاتر بلکه به مدیریت هنرهای دیگری مانند موسیقی هم پرداخته شده و فعالان عرصه های دیگر هنری هم می توانند از آن استفاده کنند.
وی اظهار داشت: در سال های اخیر افرادی که از فرهنگ به مدیریت رسیده اند نسبت به افرادی که از مدیریت به سمت فرهنگ حرکت کرده اند، موفق تر بوده اند.
در ابتدای این مراسم اکبر عالمی از اساتید دانشگاه هنرهای زیبای دانشگاه تهران درباره این کتاب گفت: این کتاب در ۱۷ فصل و ۷۰۰ صفحه اطلاعات مفید و ارزنده ای را در زمینه تئاتر به خوانندگان ارایه می دهد. این کتابی مرجع است که در دانشگاه هنرهای زیبا تدریس می شود.
وی با ابراز تاسف از غلفت درباره تئاتر کشور و عدم حمایت از آن اظهار داشت: علم بدون هنر علم نیست و هنر بدون علم، هنر نیست.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم همچنین علی منتظری، مدیرکل اسبق هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرام کرمی مدیرکل کنونی هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهرداد رایانی مخصوص، کارگردان و منتقد سینما نیز در سخنان کوتاهی نظرات خود را درباره کتاب 'مدیریت تئاتر' ترجمه سرسنگی بیان کردند.
**۹۱۰۳**۱۶۰۱**
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت