5:38 1403/04/06

تشابه در وجود من است باید از آن بجهم

no-photos

تهران – ایرنا – کارگردان فیلم سینمایی «مسخره باز» درباره لزوم ساخت این فیلم که شباهت بسیاری به نمایش تئاتر می سی سی پی دارد،گفت: وقتی کارگردان آن اثر بودم و حالا یک اثر سینمایی ساختم، در دام شباهتی افتادم که تلاش می کنم از آن بجهم، اما گاهی نمی توانم چون این تشابه در وجود من است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا مستقر در محل پردیس سینمایی ملت سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم مسخره باز شنبه شب با حضور عوامل آن ، صابر ابر (بازیگر)، فرزان جلالی (بازیگر خردسال)، علی مصفا (تهیه‌کننده)، محمدرضا غنی‌زاده (موسیقی)، محمود کاشانی (صدابردار)، سهیل دانش اشراقی(طراح صحنه)، جواد مطوری (جلوه های ویژه)، ماهان حیدری (مجری طرح)، علی قاضی (مدیر فیلمبرداری)، آرش اتابک (جلوه های ویژه میدانی)، نازنین گودرزی (دستیار کارگردان) و با حضور احسان کرمی مجری برگزار شد.
همایون غنی‌زاده در این نشست در پاسخ به سوالی در مورد فیلمنامه گفت: با چندپارگی فیلم نامه موافق هستم. البته که این چندپارگی انتخاب بنده بوده است. تکرارهای زیادی در فیلمنامه وجود دارد که بعضا ممکن است کسالت‌آور و خسته‌کننده باشد که البته امری تعمدی بوده است. این چندپارگی برای من یک انتخاب بوده است.
** تشابه در وجود من است
کارگردان فیلم «مسخره باز» در پاسخ به سوال خبرنگار فرهنگی ایرنا در مورد احتمال تکرار موفقیتش در سینما بعد از موفقیت در تئاتر «می سی سی پی نشسته می میرد» و لزوم ساخت فیلم مسخره باز که شباهت بسیاری به نمایش می سی سی پی دارد، اظهار داشت: وقتی از لزوم ساخت فیلم حرف می زنیم یعنی چندان موافق ساخت چنین فیلمی نیستیم. من تلاش کردم این فیلم از تئاتر می سی سی پی نشسته میریزد، بهتر بشود.
وی توضیح داد: وقتی من کارگردان آن اثر بودم و حالا کارگردان یک اثر سینمایی می شوم، در دام یک شباهتی می افتم که تلاش می کنم از آن بجهم، اما گاهی نمی توانم چون این تشابه در وجود من است.
غنی زاده تاکید کرد: من اصلا قصد نداشتم که بیننده یاد نمایش می سی سی پی بیفتد و فرضم هم این بود که خیلی از تماشاگران این تئاتر را ندیده اند. با این حال اگر تشابه و تکراری در فیلم وجود دارد این ضعف از من است لذا من همیشه دوست دارم در کارهایم نوآوری داشته باشم.
غنی زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا پایان فیم مسخره باز، مسخره تمام شد؟، گفت: تمام تلاشم این بود که مسخره باز جذاب تمام شود. اگر این فیلم جذاب تمام نشده، یعنی من موفق نشده ام که این فیلم را خوب تمام کنم.
کارگردان «مسخره باز» در پاسخ به سوالی درباره لوکیشن فیلم، گفت: هم دکورسازی و هم آکساسوار و هم تمام لوازمی که در صحنه می بینید حتی برچسب های روی شیشه های کوچک ساخته شده بود.
** نمی خواستیم نشست برگزار کنیم
علی مصفا تهیه کننده فیلم در ابتدای نشست گفت: من در ابتدا می خواهم بگویم که چقدر متاسفم از اینکه آقای نصیریان به دلیل فوت همسرشان همراه ما نیستند. به این فکر می‌کردیم که این جلسه را برگزار نکنیم و در آن شرکت نکنیم. اما در نهایت تصمیم گرفتیم به خاطر قول و قراری که داشتیم در این نشست حاضر شدیم، اما بسیار متاسفیم برای اتفاقی که برای آقای نصیریان افتاده است.
مصفا در مورد برنامه‌ای که برای خوب اکران شدن و دیده شدن فیلم مسخره باز دارد گفت: این کار از دست من خارج است و کاری است که خود فیلم باید آن را برعهده داشته باشد. با توجه به بازخورد خوبی که از اکران این فیلم دریافت کرده‌ام چندان نگران این مورد نیستم چون فکر می‌کنم فیلم این قابلیت را دارد.
**بودجه مسخره باز ۴ میلیارد تومان است
مصفا در پاسخ به سوالی درباره بودجه فیلم گفت: بودجه فیلم ۴میلیارد تومان بود.
آرش آقابیگ مسوول جلوه های ویژه میدانی در پاسخ به سوالی درباره جلوه های ویژه فیلم گفت: من جسارت غنی زاده را که برای فیلم اول چنین سوژه ای انتخاب کرده، تحسین می کنم. درباره جلوه های ویژه میدانی با آقای غنی زاده حدود یک ماه تمام اتفاقاتی که قرار بود در فیلم بیفتد را تست کردیم و انجام دادیم. کار سختی بود.
وی با بیان اینکه تمام اتمسفرهایی که در فیلم اتفاق افتاد را مجبور بودیم در یک لوکیشن انجام بدهیم و این کار خیلی سختی بود، اضافه کرد: من از گروه تولید و آقای مصفا خیلی تشکر می کنم چون هر اتفاقی که ما می خواستیم واقعا در این فیلم اتفاق افتاده و همه ابزاری که می خواستیم در اختیارمان بود. اینکه جلوه های ویژه از نظر تماشاگر خوب باشد ترکیبی از جلوه های ویژه میدانی و ترکیب صحنه بود و با در کنار هم قرار گرفتن اینها کار خوب شد.
آرش مطوری مدیر جلوه های ویژه هم گفت: صحنه کازابلانکا یکی از سخت ترین صحنه های فیلم ترکیبی از چند مدل مختلف بود. تلفیق کار درجه یک کار صحنه، فیلمبرداری بی نظیر و دکوپاژ جذاب آقای غنی زاده به تولید آن صحنه منجر شد. اما درباره جلوه های ویژه تولیدهای تری دی زیادی داشتیم. هم آن قسمت سوار شدن به هواپیما و هم تالار وحدت را مجبور شدیم کامل بازسازی کامپیوتری کنیم.
به گزارش ایرنا ، جشنواره فیلم فجر که از روز چهارشنبه ۱۰ بهمن کار خود را آغاز کرد تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت و البته روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن به دلیل شهادت حضرت زهرا (س) دو روز تعطیل خواهد شد و در نهایت پرواز سیمرغ ها حسن ختام این رویداد مهم هنری خواهد بود.
فراهنگ ** ۹۰۱۲ ** ۱۳۵۵ **
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت