15:54 1403/04/04

تفاوت معناداری در واردات کالاهای اساسی نداریم

no-photos

تهران- ایرنا- رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: میانگین واردات ۲۵ قلم کالای اساسی در ۱۰ ماهه امسال یک میلیارد دلار است که تفاوت معناداری نسبت به مدت مشابه پارسال ندارد؛ بنابراین کمبودی در دارو، تجهیزات پزشکی و سایر اقلام نداریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مهدی میراشرفی امروز (یکشنبه) در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل این سازمان، افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه کشور باید تلاش کنیم شرایط را متناسب با این وضعیت تغییر دهیم.
وی به آمار تجارت خارجی در ۱۰ ماهه امسال (پایان دی ماه) اشاره کرد و گفت: در این مدت ۳۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات و ۳۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار واردات داشتیم و در نتیجه تراز تجاری کشور مثبت یک میلیارد دلار شد.
رئیس کل گمرک تاکید کرد: با وجود کارشکنی ها نه تنها تجارت ایران متوقف نشد بلکه به صورت ماهانه یک میلیارد دلار نیز واردات کالاهای اساسی نیز داشتیم که این میزان برابر با مدت مشابه پارسال است.
وی اضافه کرد: کاهش ناملموس کالای وارداتی در ١٠ ماهه امسال مربوط به سهمیه های ارزی و ممنوعیت واردات بیش از ١٣٣٩ قلم کالای اساسی است .
رییس گمرک در ادامه در خصوص شرایط حاکم بر اقتصاد، گفت: در مقایسه با تجارت دنیا، دارای تجارت پیچیده ای هستیم که شمار فراوان بخشنامه ها موجب خود تحریمی و این پیچیدگی شده و البته باید اعلام کنم که گمرک، سیاستگذار نیست و تنها مجری است.
وی افزود: هم اکنون ۴۵ قانون و آیین نامه در حال اجراست و در ۱۵ کنوانسیون بین المللی عضویم و با ٢٠ سازمانی که مجوز ارسال می کنند همجوار هستیم.
میراشرفی ادامه داد: همچنین ١٢ رویه گمرکی اجرا و ٣٣ نوع عوارض از واردات و صادرات دریافت می شود و ٢٢ سازمان مجوز ترخیص کالا را صادر می کند.
وی با تاکید بر اینکه تسهیل تجارت موجب انتفاع کشور می شود، گفت: الکترونیکی کردن «سامانه بازبینی اظهارنامه گمرکی» و بهره برداری از ١۶ دستگاه ایکس ری از اقدامات انجام شده برای تسهیل فرایند تجارت است که ١۴ ایکس ری در مدار گرفته تا تخلفی انجام نشود.
ادامه دارد..
اقتصام**٩١٣٢**۲۰۲۲
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت