22:17 1403/04/03

تصمیم گیری مستقل اروپا آزمونی بزرگ برای آنها است

no-photos

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس راه اندازی سازوکار مالی را حرکتی رو به جلو از طرف اروپا دانست و گفت: اروپاییان مشتاق حفظ برجام هستند زیرا حفظ این توافقنامه نه تنها برای آنها بلکه برای همه دنیا مفید و ضروری است و این تصمیم گیری آزمونی بزرگ برای استقلال آنها محسوب می شود.

صدیف بدری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، «راه اندازی اینستکس» از سوی اتحادیه اروپا را گامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: بالاخره اروپاییان به وعده چندین ماهه خود در زمینه ساز وکار مالی جدیدشان عمل کردند که ما این را به فال نیک می گیریم.
وی اظهار داشت: البته این یک اقدام اولیه از سوی اتحادیه اروپا، با توجه به تعهدات و قول و قرارهایی است که، آنها با تیم وزارت امور خارجه کشورمان گذاشته بودند.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: مسئولین وزارت امور خارجه باید به جد پیگیر عملیاتی کردن و تکمیل تعهدات اروپاییان درخصوص حفظ کامل برجام باشند.
بدری در ادامه به «اشتیاق اتحادیه اروپا در حفظ برجام» اشاره کرد و گفت: حفظ برجام برای همه دنیا به خصوص اروپا مفید و ضروری است، البته آنها در گفته هایشان از حفظ این توافقتنامه استقبال می کنند ولی متاسفانه در عمل، هنوز موفق به عملیاتی کردن تعهدات خود نشده اند که البته با برداشتن این گام مثبت از سوی آنها، امیدواریم در عمل هم بتوانند پایبند به تعهدات شان بشوند.
نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی به چالش های اتحادیه اروپا با ایالات متحده اشاره کرد و یادآور شد: به نظر می رسد این چالش ها و دغدغه ها، آنها را دچار شک و تردید کرده که اگر اروپا بتواند دغدغه های موجود را حل کند، مطمئنا به تعهداتش در حفظ برجام نیز عمل خواهد کرد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: به اعتقاد من تیم آقای «ظریف» وزیر امور خارجه، توانسته تا حد زیادی با ایجاد شکاف بین اروپا و ایالات متحده موفقیت هایی را کسب کند.
وی گفت: امیدواریم موضوع ساز و کار مالی اروپا در کوتاه ترین زمان ممکن نهایی شده و دولت با کمک و حمایت های مجلس به اهداف خود برسد.
نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس در توضیح اینکه، راه اندازی اینستکس چقدر عیار اروپاییان را می سنجد، اظهار داشت: به هر حال اروپا باید استقلال خودش را حفظ کند و نباید منافع خودش را با آمریکا گره بزند.
بدری ادامه داد: همچنین اروپا در تصمیم گیری هایی که برخلاف میل ایالات متحده است، باید حساب خود را از آنها جدا کرده و به دنبال منافع خودش باشد که این اقدام اروپاییان در زمینه تصمیم گیری مستقلشان از آمریکا را، می توان محک بزرگی برای دانست که امیدواریم اروپا به فهم کامل این موضوع برسند.
به گزارش ایرنا، وزیران خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس روز پنج شنبه در حاشیه نشست اتحادیه اروپا اعلام کردند کانال ویژه پرداخت اروپا و ایران تحت عنوان «ابزار پشتیبان فعالیت‌های تجاری» INSTEX به ثبت رسمی رسیده است.
بر اساس گزارش رسانه های آلمان، مقر این گروه در پاریس فرانسه مسقر خواهد بود و مدیر این ساز وکار یکی از کارشناسان بانکی از فرانکفورت آلمان است. انگلیس هم ریاست کمیته نظارت را بر عهده خواهد داشت.
همچنین این گروه در آلمان نیز شعبه خواهد داشت. از این سه کشور یک دیپلمات از وزارت امور خارجه در این کانال مالی حضور خواهد داشت.
این ساز و کار در گام نخست تجارت کالاهای انسانی (مواد غذایی و دارو) را تحت پوشش قرار می‌دهد، اما پس از آن دامنه اش گسترش خواهد یافت.
سیام*۳۰۶۱*۱۵۳۵
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت