4:07 1403/04/08

۱۲۰۰ واحد صنعتی در تملک بانک ها به چرخه تولید باز می گردد

no-photos

قم- ایرنا – معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه احیا و فعال سازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در اولویت کاری دولت قرار دارد؛ گفت: ۱۲۰۰ واحد صنعتی تعطیل شده در تملک بانک ها به چرخه تولید باز می گردد.

سعید زرندی عصر یکشنبه درحاشیه آیین افتتاح ۳۸ طرح صنعتی در قم درگفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با گره گشایی از مشکلات واحدهای صنعتی تعطیل شده به دنبال احیای مجدد آنها هستیم، افزود: احیای مجدد واحدهایی که به دلیل مشکلات اقتصادی و ناتوانی دربازپرداخت تسهیلات بانکی به تملک بانک درآمده و تعطیل شده اند، از جمله اولویت های وزارت صنعت است.
وی با اشاره به استقبال بانک ها برای احیای این واحدهای صنعتی گفت: حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در تملک بانک ها قرار دارد که با برنامه ریزی صورت گرفته بیشتر آنها با طراحی فرایندهای مختلف به دنبال بازگشت این واحدهای صنعتی به چرخه تولید هستند.
معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت در ادامه افزود: به مناسبت چهلمین سال انقلاب در دهه فجر امسال، ۲۰۹ طرح صنعتی با اعتبار ۳۷۰ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۵ هزار تن در استان های مختلف به بهره برداری می رسد.
زرندی، نقدینگی را یکی ازچالش های جدی دانست و گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید در ماههای گذشته برنامه ریزی لازم برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی در دستور کار مسئولان کشور قرار گرفته است.
زرندی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی و یک هزار میلیارد ریال یارانه سود در بودجه ۹۸ در قالب تبصره ۱۸ به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنعتی دیده شده است گفت: ابتدای اسفندماه ثبت نام از واحدهای صنعتی به منظور تامین سرمایه درگردش، تکمیل طرح های نیمه تمام و بازسازی و نوسازی طرح ها اجرایی می شود.
وی ادامه داد: با حمایت دولت، مقرر شد بانک مرکزی ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار جدید توسط بانک های عامل برای تامین نقدینگی واحدهای صنعتی تامین کند که فرایند اجرایی آن در حال طراحی است.
۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت