6:57 1403/04/03

۱۵ سال حضور رسمی ابر ستاره آرژانتینی در جمع آبی و اناری ها

no-photos

پانزده سال پیش در چنین روزی لیونل مسی نخستین قرارداد رسمی خود را با بارسلونا بست.

به گزارش ایلنا، لئو مسی در چهارم فوریه ۲۰۰۴ نخستین قرارداد رسمی خود را با آبی و اناری‌های به ثبت رساند و حالا ۱۵ سال از این قرارداد می‌گذرد.

وی در این ۱۵ سال ۶۶۳ بازی برای بارسلونا انجام داده است و تا کنون ۵۸۱ گل به ثمر رسانده و ۲۴۶ پاس گل داده است وی در این سال ها موفق به کسب ۳۳ جام شده است.

مسی بهترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلوناستاو توانست در سال ۲۰۱۲ صاحب رکورد بیشترین گل زده در یک سال با ۹۱ گل شود، مسی به همراه بارسلونا ۸بار قهرمان لالیگا، ۳ بار قهرمان جام حذفی اسپانیا، ۵ بار برنده سوپرجام فوتبال اسپانیا، ۴ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، ۲ قهرمانی سوپر کاپ اروپا و دو بار قهرمان جهان شده‌است. مسی نخستین و تنها بازیکنی‌ست که در ۴ دروه لیگ قهرمانان اروپا موفق به کسب عنوان آقای گلی شده، وی همچنین اولین بازیکنی است که در این رقابت‌ها رکورد بیشترین هت تریک را با ۵ هت تریک در اختیار دارد.

او در سال ۲۰۱۲ در لیگ قهرمانان اروپا تاریخ‌ساز شد و نخستین بازیکنی شد که در یک مسابقهٔ این جام پنج گل به ثمر رسانده‌است، او همچنین به رکورد خوزه آلتافینی رسید و در یک فصل لیگ قهرمانان ۱۴ گل به ثمر رساند. مسی رکورد بیشترین گل زده در لیگ‌های اروپایی را در فصل ۱۲–۲۰۱۱ با ۷۳ گل به نام خود ثبت کرده‌است او در همان فصلِ لالیگا رکورد ۵۰ گل را از خود به جای گذاشت و همچنین اولین بازیکنی شد که در ۶ رقابت مختلف در یک فصل هم گل زده و هم پاس گل داده‌است. لئو در ۱۶ فوریه ۲۰۱۳ سیصدمین گل خود در تیم بارسلونا را به ثمر رساند و بالاخره در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۴ توانست چهارصدمین گل دوران حرفه‌ای فوتبال خود را در بازی مقابل گرانادا به ثمر رساند؛ او در ۳۰ مارس ۲۰۱۳ در ۲۱ بازی متوالی در لالیگا موفق به گلزنی شد و اولین بازیکن تاریخ شد که در یک لیگ حرفه‌ای فوتبال در تمام بازی‌های متوالی در برابر همهٔ تیم‌ها موفق به گلزنی شده‌است. او در مارس ۲۰۱۴ مقابل رئال مادرید موفق به هت تریک شد که تبدیل به بازیکنی شد که در تاریخِ ال کلاسیکو بیشترین هت تریک را داشته‌است. او با ۴۰۰ گل زده که آخرین آن را در برابر ایبار به ثمر رساند، بهترین گلزن تاریخ لالیگا است.

او تا کنون موفق به کسب ۵ توپ طلا و ۵ کفش طلا نیز شده است

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت