21:19 1403/04/07

واردات اقلام اولویت دار برای صادرکنندگان مجاز شد

no-photos

تهران- ایرنا- سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: واردات کالاهای دارای اولویت بدون رعایت سقف واردات و نیز سابقه واردکننده، برای صادرکنندگان مجاز است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، «محمدرضا مودودی» ضمن یادآوری درخواست بخش صادراتی کشور برای رفع تعهدات ارزی خود، افزود: براساس موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت و با توجه به صورتجلسه کمیته بازرگانی ستاد تنظیم بازار که یازدهم بهمن جاری ابلاغ شد، انجام واردات در مقابل صادرات در سامانه های جامع تجارت و نیما امکانپذیر است.
وی اضافه کرد: صادرکنندگانی که می‌خواهند از ارز صادراتی خود برای رفع تعهد ارزی اقدام به ثبت سفارش و واردات کنند، می‌توانند به تشخیص رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مربوطه، نسبت به واردات کالاهای دارای اولویت بدون رعایت سقف ارزشی اقدام کنند.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران برای صادرکنندگان، پیشینه وارداتی را ضروری ندانست و گفت: ثبت سفارش‌هایی که کالا در گمرکات موجود و ارز آنها تامین شده است، با رعایت سقف و سابقه واردات ضروری نیست.
وی تصریح کرد: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان ها موظفند در کوتاه ترین زمان با اجرای این ضابطه نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در سازمان مربوطه اقدام کنند.
مودودی اضافه کرد: دفتر مقررات صادرات و واردات و مرکز توسعه تجارت الکترونیک نیز می‌توانند با استفاده از داده‌ها و اطلاعات قبض انبار و بارنامه، انجام سیستمی این فرآیند را امکان‌پذیر و عملیاتی کنند.
اقتصام**۹۱۸۹**۱۵۵۹
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت