12:30 1403/04/06

توصیف سولاری از حالت سرمربی ها در مواجهه با جادوی مسی

no-photos

تهران- ایرنا- در آستانه ال کلاسیکوی حساس نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا در نیوکمپ، اظهارات «سانتیاگو سولاری» در خصوص «لیونل مسی» و «کریستیانو رونالدو» بار دیگر بر سر زبان ها افتاد.

به گزارش ایرنا، فاکس اپورتس روز چهارشنبه نوشت: سرمربی آرژانتینی کهکشانی ها، امشب نخستین ال کلاسیکوی خود را در کسوت سرمربی تجربه خواهد کرد؛ تجربه ای که در صورت روی فرم بودن فوق ستاره آرژانتینی بارسا، می تواند سرنوشت تلخی را برای وی به یادگار بگذارد.
فاکس اسپورتس در مطلبی کوتاه به مقاله ای زیرخاکی اشاره کرد که در آن، سولاری توصیف جالب و دلهره آوری را در مورد مسی عنوان کرده بود؛ مقاله ای که شاید بهترین توصیف از حالاتی باشد که سرمربیان در کنار زمین پس از تصاحب توپ توسط مسی آن را تجربه می کنند.
سولاری در سال ۲۰۱۲ در مقاله ای برای روزنامه ال پایس نوشت: درست همانطور که طوفان، رعد و برق و گردباد برای آسمان، پدیده های غریزی است، گل زدن هم برای مسی همین حالت را دارد و غریزی است؛ هر زمانی که مسی توپ را تصاحب می کند، زمین می لرزد، همه جا را سکوت می گیرد و سرمربیان حریف با دستانی در جیب، سر خود را لابلای شانه هایشان مخفی می کنند؛ درست مثل آدمی که همین چند ثانیه پیش برق آسمان را دیده و هیچ گزینه دیگری جز منتظر ماندن برای صدای رعد و غرش پیش روی خود نمی بیند؛ آسمان برای چند ثانیه می لرزد و بعد هم صدای گل بلند می شود.
وی در ادامه نوشت: کریستیانو بهترین بازیکن فوتبال در جهان است چرا که ورزشی که مسی درگیر آن است، با فوتبال تفاوت دارد؛ موضوع باورنکردنی در مورد مسی ثبات و حرکت یکنواخت او طی چهار یا پنج سال گذشته است؛ قدرتی مهارنشدنی که عملا از عهده انسان خارج است.
و حالا با توجه به اینکه سولاری در آن دوران هدایت رئال را عهده دارد نبوده، باید منتظر ماند و دید که آیا مرد آرژانیتنی پس از بازی امشب هم همان نظرات را در مورد هموطن خود دارد یا شرایط تفکر سولاری را هم دستخوش تغییر می کند؟!
ورزشی**۳۹۹۱**۲۰۲۴
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت