14:13 1403/04/02

توافق نامه تهیه نقشه کاربری اراضی در سه استان نهایی شد

no-photos

تهران- ایرنا- رییس امور برنامه ‌ریزی، نظارت و آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه از امضای توافق نامه با پژوهشگاه فضایی برای تولید نقشه کاربری اراضی استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان به صورت آزمایشی خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه، «مهدی پندار» گفت: پس از بازدید آقای نوبخت از دستاوردهای پژوهشگاه فضایی کشور، مذاکراتی درباره استفاده از ظرفیت‌های علمی و فضایی در برنامه‌های توسعه و به ‌ویژه آمایش سرزمین انجام شد.
وی افزود: پس از برگزاری جلسه‌های کارشناسی، مقرر شد نقشه های ۱:۱۰۰.۰۰۰ کاربری اراضی با استفاده از فناوری سنجش از دور تولید شود.
رئیس امور رنامه ریزی، نظارت و آمایش سرزمین توضیح داد: در فاز نخست، کاربری اراضی استان‌های منطقه چهار آمایشی اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان در مدت زمان هشت ماهه تهیه می شود و بعد از آن براساس یک مدل مشخص، برای بقیه مناطق کشور تهیه می شود.
وی ارزیابی میزان منابع سرزمینی در اختیار بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، آب، مسکن، منابع طبیعی و ارزیابی توان اکولوژیک را به عنوان یکی از مبانی آمایش سرزمین، شناسایی عوامل و روند تغییر کاربری اراضی، شناسایی مناطق زیست محیط شکننده و حساس، شناسایی کانون‌های گرد و غبار، هدایت درست منابع سرزمینی برای کاهش روند تخریب سرزمین از کاربردهای این نقشه‌ها است.
پندار تاکید کرد: همه مراحل این همکاری با مشارکت سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌های اعلام شده منطقه چهار آمایشی و دستگاه‌های اجرایی استانی انجام می‌ شود.
اقتصام**۹۱۳۲ ** ۲۰۲۳
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت