23:49 1403/04/01

مهمترین برنامه اجرای کامل فصل دوم قانون مبارزه با قاچاق کالا است

no-photos

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: مهمترین برنامه های این اداره کل پیگیری اجرای کامل فصل دوم قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که تحت عنوان فصل پیشگیری نام گرفته، است.

به گزارش ایرنا، علیرضا ساوری عصر چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه اصلاح بافت فرسوده محله چاهستانی های بندرعباس، اظهار داشت: این فصل به طور مشخص از ماده ۶ شروع و تا انتهای ماده ۱۷ ادامه دارد و در اصلاح قانون جدید ماده پنج نیز به این فصل اضافه شده است.
وی ادامه داد: بر اساس تبصره یک ماده چهار قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقرر شده کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز زیرنظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه فعالیت نماید.
ساوری ابراز داشت: موضوع پیشگیری از جرایم و تخلفات مرتبط با قاچاق کالا و ارز و همچنین موضوع پیشگیری از قاچاق کالا و ارز از سه سال قبل تا کنون در قالب طرح و برنامه هایی در دستورکار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه قرار گرفته است.
این مقام مسوول اجرای برنامه‌های مرتبط با افزایش هزینه‌های جرم برای عوامل اصلی دخیل در چرخه قاچاق کالا و ارز را از جمله دیگر برنامه‌های مهم این اداره کل عنوان کرد.
ساوری گفت: از این طریق به دنبال پیگیری ، راه‌اندازی و تکمیل اقدامات گذشته شعب تخصصی مربوط به رسیدگی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز، بررسی رسیدگی به پرونده‌های مهم و ملی، افزایش کشفیات قاچاق کالا و ارز، اجرای مجازات های تعیین شده در قانون برای عوامل و عناصر و اعلام وصول جرایم ناشی از قاچاق کالا و ارز هستیم.
رییس کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز تأکید کرد: اولویت معاونت پیشگیری، چرخش و تبادل هدفمند اطلاعات بین سامانه های اصلی و زیرسامانه های موضوع مواد پنج، شش، هفت و ۱۳ فصل دوم قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
ساوری اضافه کرد: تاکنون هفت سامانه و زیرسامانه راه اندازی شده اما گاهی شاهد چرخش و تبادل اطلاعات بین سامانه های ایجادشده نیستیم و درصورت راه اندازی و یا چرخش هدفمند اطلاعات میان این سامانه ها شاهد پیشگیری قابل توجهی در حوزه قاچاق کالا و ارز خواهیم بود.
این مقام مسوول تاکید کرد: تقویت نیروها در نقاط ورودی گمرک و همچنین درب‌های خروجی آن و بهره‌گیری از ابزار، فناوری و تکنولوژی‌های نوین جزو اصلی ترین برنامه های این معاونت در سال آینده است.
۷۱۹۸/۶۰۴۸
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت