6:35 1403/04/06

امداد رسانی به سیل زدگان بلوچستان پایان یافت

no-photos

زاهدان – ایرنا – مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: امدادرسانی به یک هزار و چهار سیل زده جنوب استان (بلوچستان) پس از هفت روز کار شبانه روزی پایان یافت.

رسول راشکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از بروز بارندگی شدید ۱۴ تا ۱۶ بهمن در جنوب سیستان و بلوچستان که منجر به بالا آمدن آب رودخانه های محلی شد نیروهای هلال احمر خدمات رسانی به مردم گرفتار سیلاب را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: در این راستا ۳۲۷ نفر با ۵۶ دستگاه خودرو در قالب ۷۲ گروه عملیاتی هلال احمر خدمات رسانی به مردم درگیر سیلاب را آغاز کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای هلال احمر از ۱۴ تا ۲۰ بهمن به مردم ۶۷ روستا در شهرستان های ایرانشهر، چابهار، نیکشهر و سرباز خدمات رسانی کردند.
راشکی گفت: امدادگران هلال احمر در این مدت علاوه بر اسکان مردم سیل زده به هزار و ۱۳۹ نفر آسیب دیده این حوادث خدمات رسانی کردند.
وی توزیع ۲۵۶ دستگاه چادر امدادی، ۳۶۰ تخته موکت، ۸۸۷ تخته پتو، ۶۰۶ کیلوگرم نایلون، ۶۴ شعله والر و ۵۵ شعله فانوس و بسته های غذایی را از جمله اقلام توزیعی در این مدت در جنوب سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
به گزارش ایرنا بعد از مدت ها خشکسالی و نبود باران در سیستان و بلوچستان از اواخر وقت ۱۴ تا ۱۶ بهمن شاهد بارندگی های شدید در جنوب استان بودیم به طوری که بیشترین آن با ۱۷۰ میلی متر در ایستگاه بارانسجی شهر «نگور» مرکز بخش دشتیاری چابهار به ثبت رسید.
این بارندگی ها علاوه برخوشحالی مردم مشکلاتی نظیر بسته شدن ۶ مسیر فرعی در جنوب سیستان و بلوچستان، آبگرفتگی منازل و غیره را به همراه داشت.
سیستان و بلوچستان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.
۷۳۱۶ **۶۰۸۱
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت