13:53 1403/04/02

تشکیل قوه قضائیه و تخصصی شدن دادگاه ها از دستاوردهای انقلاب است

no-photos

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستگاه عدلیه به قوه مستقل قضائیه تبدیل شد که اقدام مهمی در راستای تحقق عدالت بود.

یحیی کمالی پور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه تحقق عدالت گفت: قبل از انقلاب وزارت عدلیه وجود داشت و این وزارتخانه در حد وزارتخانه‌های دیگر بود و این دستگاه بر دستگاه‌های دیگر برتری خاصی نداشت.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستگاه عدلیه به قوه مستقل قضائیه تبدیل شد که اقدام مهمی در راستای تحقق عدالت بود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد : پس از آن دستگاه‌های نظارتی و تظلم خواهی مانند سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری، پزشکی قانونی زیر مجموعه قوه قضائیه تشکیل شد که نقش مهمی در تحقق عدالت داشت.

کمالی پور با بیان اینکه در سال های اخیر در زمینه دادرسی الکترونیک گام های موثری برداشته شده است گفت: امروز سیستم قضایی به صورت کامل الکترونیکی شده است، یکی از عوامل اطاله دادرسی و مشکلات مردم، بروکراسی موجود در قوه قضاییه بود که با الکترونیکی شدن دادرسی‌ها بخش مهمی از این مشکلات مرتفع شد.

وی تشکیل دادگاه‌های تخصصی را دستاوردهای انقلاب خواند و گفت: پس از پیروزی انقلاب دادگاه‌های تخصصی تشکیل شد به نحوی که دادگاه خانواده، اطفال کیفری، حقوقی به صورت جداگانه و تخصصی تشکیل شد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: علیرغم همه تلاش‌هایی که صورت گرفته است هنوز با مشکلاتی در زمینه تحقق عدالت مواجه هستیم و اطاله دادرسی، کمبود کادر اداری و نیروی انسانی از چالش‌های مهم دستگاه قضایی است علیرغم همه این مشکلات، اجرای عدالت پس از انقلاب با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت