6:59 1403/04/03

ایران حق توسعه و آزمایش موشک هایش را دارد

no-photos

رئیس بخش کنترل و عدم توسعه تسلیحات در وزارت امور خارجه روسیه، گفت که مسکو تکنولوژی موشکی خود را در اختیار کره‌شمالی و ایران قرار نداده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر یرماکوف» رئیس دپارتمان مربوط به مسائل عدم گسترش و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو تکنولوژی‌های موشکی را به ایران ارائه نمی‌دهد؛ چراکه ایران خود حق توسعه و آزمایش موشک‌هایش را دارد.

یرماکوف در ادامه گفت: تا سال ۲۰۲۳، شورای امنیت سازمان ملل محدودیت‌هایی را برای تحویل موشک‌ها به ایران اعمال می‌کند. البته، روسیه از آنها پیروی می‌کند.

وی افزود: البته اسناد شورای امنیت سازمان ملل، ایران را برای توسعه، تولید، آزمایش و راه‌اندازی فضاپیماها یا موشک‌های بالستیک منع نمی‌کند.

این مقام روس در ادامه اظهاراتش با اشاره به توان موشکی کره‌شمالی اظهار کرد: روسیه به دقت تحریم‌هایی که شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی و به ویژه آزمایش‌های موشکی این کشور اعمال می‌کند را بررسی می‌کند، چراکه ما قطعا علاقه‌ای به ظهور یک دولت دیگر با سلاح‌های کشتار جمعی نداریم.

این دیپلمات روس همچنین با رد برخی شایعات تاکید کرد که روسیه هرگز سیستم موشکی تاکتیکی مدرن را به کره شمالی تحویل نداده است.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت