14:23 1403/04/02

زیردریایی فاتح با حضور رییس جمهوری به نیروی دریایی ملحق می شود

no-photos

تهران- ایرنا- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: زیردریایی فاتح در روزهای آینده با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری به این نیرو ملحق می شود.

امیر دریادار «حسین خانزادی» روز چهارشنبه این مطلب را در مراسم افتتاحیه بخش جراحی قلب، اطفال و ام آر آی بیمارستان گلستان نیروی دریایی بیان کرد.
به گزارش ایرنا، زیرسطحی ۵۲۷ تنی فاتح نخستین زیردریایی نیمه سنگین ساخت جمهوری اسلامی ایران است. این زیردریایی که از نظر مشخصات عملیاتی بسیار برتر از غدیر (زیردریایی پیشین ایران) است، توانایی حرکت در عمق ۲۰۰ متر را به صورت عادی داشته و بیشینه عمق قابل دستیابی برای آن نیز ۲۵۰ متر است. فاتح توان دریانوردی به مدت ۳۵ روز را دارد که از این نظر نیز بهبود چشمگیری نسبت به زیردریایی غدیر مشاهده می‌شود.
سرعت سطحی فاتح ۱۱ نات (۲۰٫۳۵ کیلومتر بر ساعت) و در حالت غوطه ور ۱۴ نات (۲۵٫۹ کیلومتر بر ساعت) است. این زیردریایی توانایی حمل موشک‌های زیرسطحی، موشک‌های دوش‌پرتاب سطح به هوا و همچنین امکان حمل نیروهای تکاور و رساندن آن‌ها به نقاط مورد نظر را نیز دارد.
فاتح دارای چهار مقر پرتاب اژدرهای کالیبر ۵۳۳ میلی‌متری است و توانایی حمل هشت مین دریایی و ۲ اژدر رزرو را دارد.
این خبر در حال تکمیل است.
سیام*۹۳۱۴*۱۳۳۶
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت