11:54 1403/04/06

رییس جمهوری چین با هیات آمریکایی دیدار می کند

no-photos

پکن- ایرنا- همزمان با عقب نشینی رییس جمهوری آمریکا از زمان بندی پایان جنگ تجاری با پکن، 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین قصد دارد با هیات بلند پایه آمریکا در پکن دیدار و گفت و گو کند.

به گزارش ایرنا روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ روز چهارشنبه اعلام کرد این دیدار در شرایطی صورت می گیرد که 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا هرگونه ملاقات با همتای چینی خود را قبل از رسیدن به توافق نهایی جنگ تجاری رد کرده است.
از سوی دیگر گزارش تلویزیون چین حاکی است: هیات بلند پایه آمریکا به ریاست 'رابرت لایتیزر' نماینده تجاری و 'استیون منوچین' وزیر خزانه داری آمریکا وارد پکن شده است دیدار با رییس جمهوری چین بر اساس اطلاع رسانی منابع مطلع، روز جمعه انجام می شود برخی منابع نیز از زمان دیدار ابراز بی اطلاعی اما انجام ملاقات میان طرفین را تایید کرده اند.
در همین حال روزنامه ساوت چاینا نوشت: 'لیو خه' مذاکره کننده ارشد تجاری و معاون نخست وزیر چین در جریان دو روز گفت و گوها که از پنجشنبه آغاز می شود با برپایی ضیافت در یکی از رستوران های مرکزی شهر پکن پایتخت چین از این هیات میزبانی خواهد کرد.
اما مهمترین تحول و عقبگرد، اظهارات جدید ترامپ است که در جمع اعضای کاخ سفید گفت: ممکن است توافق نهایی موکول به پایان زمان آتش بس در اول مارس نباشد.
او افزود: اگر بداند توافقی در پیش است و طرفین می توانند توافقنامه ای حاصل کنند آن زمان دیگر خود را منوط به اول مارس، زمان پایان آتش بس نخواهد کرد و اجازه می دهد بحث تعرفه ها به بعدتر نیز موکول شود.
رییس جمهوری آمریکا در جمع اعضای کابینه خاطر نشان کرد: آمریکا یک تیم بسیار بزرگ در چین دارد که برای رسیدن به توافق سعی می کنند و می داند که پکن خیلی مایل است به این توافق دست یابد.
ترامپ تهدید کرده است اگر با چین توافقی برای پایان جنگ تجاری بدست نیاید، آن زمان واشنگتن برای ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی چین افزون بر ۲۵۰ میلیارد دلار قبلی تا ماه سپتامبر امسال ۲۵ درصد تعرفه اعمال خواهد کرد.
آمریکا برای گرفتن امتیازات بیشتر از چین تلاش می کند فعالیت های شرکت بزرگ مخابراتی هواوی را در اقصی نقاط دنیا بخصوص در آمریکا، اروپا و کانادا متوقف کند.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت