9:55 1403/04/06

چشم و هم چشمی سگ گردانی را افزایش داده است

no-photos

تهران-ایرنا- یک آسیب شناس اجتماعی گفت: چشم و هم چشمی و در مواردی خلاء عاطفی یا فخر فروختن افراد پولدار سگ گردانی را در جامعه افزایش داده است.

مجید ابهری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: دوستی و هم نشینی تا این حد با حیوانات موجب بروز ضربه های روانی و عاطفی به افراد و جامعه می شود. در این ارتباط گاهی در رسانه ها مشاهده می شود شخصی سگ خود را گم کرده یا از دست داده و دچار افسردگی شده است. برخی نیز که سگ را به عنوان شریک عاطفی خود انتخاب کرده اند.
وی اضافه کرد: اگر در جوامع غربی در شهرها سگ به عنوان دوست و همراه انسان است فرهنگ این نوع زندگی نیز وجود دارد. اما در سبک زندگی ما ایرانیان اینکه سگ را به عنوان عضوی از خانواده و شریک عاطفی تلقی کنند، جای تأمل دارد.
این آسیب شناس اجتماعی افزود: متاسفانه در جامعه ما بسیاری از رفتارها ناشی از تقلید و بدون منطق است. عده ای نیز سگ را به عنوان نماد امروزی بودن و دارای پول و ثروت بودن می دانند.
ابهری تصریح کرد: این گونه افراد با تقلید از دیگران و چشم و هم چشمی سگ را وارد زندگی خود می کنند و با گرداندن این حیوان در محیط زندگی می خواهند از غافله عقب نمانده و مردم به چشم انسانهای پولدار به آنها نگاه کنند.
این آسیب شناس اجتماعی اضافه کرد: گاهی برخی از این افراد دارای نوعی خلاء عاطفی نیز هستند. در این میان عده ای نیز به دلیل رنج از مشکلات روحی و روانی به این سمت کشیده می شوند و سعی در بر طرف کردن خلاء عاطفی خود دارند.
ابهری گفت: در این ارتباط نهادهای مسئول باید وارد شوند و اجازه ندهند فرهنگ نگهداری سگ و سگ گردانی در جامعه فراگیر شود.
اجتمام *۱۹۳۳* ۳۰۶۳
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت