6:06 1403/04/06

ضوابط تشخیص مشاغل واصناف مزاحم شهری به استانداران ابلاغ شد

no-photos

تهران- ایرنا- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور از ابلاغ ضوابط تشخیص مشاغل و اصناف مزاحم شهری از سوی «رحمانی فضلی» به استانداران به منظور اجرا توسط شهرداری ها خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد امروز- چهارشنبه- با بیان این مطلب اظهار داشت: این ضوابط در اجرای تبصره ماده یک آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، مصوب دی ماه ۹۶ هیات وزیران، به منظور هماهنگی دستگاه های مرتبط با این موضوع با شهرداری ها به عنوان مجری و ایجاد وحدت رویه در شهرداری ها در کارگروه ملی موضوع ماده (۶) آیین نامه یاد شده پس از تشکیل جلسات و بررسی های کارشناسی متعدد با حضور نمایندگان دستگاههای ذی ربط تهیه و ابلاغ شد.
وی اضافه کرد: در این ضوابط که برای اجرا توسط شهرداری ها به استانداران ابلاغ شده، مولفه هایی که شهرداری ها لازم است در تشخیص مزاحمت مشاغل و اصناف مزاحم به آنها توجه کنند و همچنین انواع مزاحمت مشاغل و اصناف مزاحم شهری به تفکیک نوع مزاحمت شامل مزاحمت های فیزیکی، شیمیایی، تردد، بصری و ترکیبی مشخص شده است.
رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بیان کرد: همچنین فرایند تشخیص مزاحمت شامل تشخیص مزاحمت مشاغل و اصناف با تشکیل پرونده، انجام بازدید محلی، بررسی مدارک و مستندات و تطبیق شرایط با قوانین و مقررات توسط ارجاع به کارشناس ذیصلاح و شرایط احراز کارشناس ذیصلاح شهرداری و سرفصل ها و عناوین آموزشی، که می بایست برای رسیدگی به موضوعات مرتبط با ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری طی کندد، نیز در این ضوابط تعیین شده است.
جمالی نژاد در ادامه اظهار داشت: پس از تصویب آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری که در قالب مصوبه هیات دولت به دستگاه ها ابلاغ شد، چند تکلیف برعهده کارگروه ملی این موضوع که دبیرخانه آن در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور می باشد، گذاشته شد.
وی در ادامه اضافه کرد: یکی از این تکالیف، تدوین دستورالعمل اجرایی ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری و تعیین مهلت مناسب تبصره بند (۲۰) ماده (۵۵) قانون شهرداری بود که پس از نهایی شدن آذرماه ۱۳۹۷ از سوی وزیر کشور به استانداران ابلاغ شد و تکلیف دیگر تدوین ضوابط تشخیص مشاغل و اصناف مزاحم شهری بود که به تازگی با امضای وزیر کشور به استانداران ابلاغ شد.
جمالی نژاد تصریح کرد: همچنین «شیوه نامه اجرایی کارگروه محلی ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری به ریاست فرمانداران» در دیماه ۱۳۹۷ از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برای اجرا به استانداری ها ابلاغ شد.
وی در خاتمه یادآور شد: با اجرای این سلسله مصوبات که برای نخستین بار پس از گذشت بیش از ۶۰ سال که از تصویب قانون شهرداری می گذرد تهیه شده است، فعالیت های مدیریت شهری در حوزه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری جان تازه ای خواهد گرفت که نتایج آن قطعا با هم افزایی موثر دستگاه ها و سازمان های متولی امر ساماندهی به صورت جهشی در دو عرصه زیست پذیرکردن شهرها و حمایت از تولید و اشتغال پایدار؛ تاثیر اصلی خود را خواهد گذاشت.
سیام*۳۰۷۰*۱۵۳۵
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت