3:33 1403/04/06

رسانه های ژاپنی:سفر لاریجانی به توکیو فرصتی برای تقویت روابط

no-photos

پکن- ایرنا- رسانه های ژاپن و جنوب شرق آسیا ضمن پوشش سفر «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی ایران به ژاپن، از این سفر به عنوان فرصتی برای تقویت همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف یاد کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از یونیوز ، اوزاکانیوز و شماری از رسانه های دیگر منطقه ، او در ملاقاتی که با نمایندگان شورای مجلس نمایندگان ( مجلس ملی ) ژاپن داشت ، خاطرنشان کرد که ایران و ژاپن در سالگرد ۹۰ سالگی مناسبات قرار دارند. آنها دوشادوش یکدیگر برای گسترش همکاری ها تلاش کرده اند و امروز مناسبات دوستانه بخوبی در حال رشد است.
یونیوز می نویسد که لاریجانی در این دیدار به برخی از تلاش های مذبوحانه برای مختل کردن مناسبات دو کشور اشاره کرد وگفت که برعهده ایران و ژاپن است که اجازه ندهند بدخواهان خللی در مسیر رشد روابط ایجاد کنند.
گزارش ادامه می دهد رییس مجلس ایران زمینه های مختلف برای رشد روابط را معرفی کرد و از سرمایه گذاری ژاپن در ایران استقبال کرد و گفت که قلمروهایی چون نفت و گاز و پتروشیمی برای سرمایه گذاری توکیو در ایران بسیار مناسب است.
در همین حال روزنامه برونیی نیوز هم به این سفر پرداخته و آن را دستمایه مناسباتی رو به رشد و قویتر برای آینده دانسته و افزوده است که مقام های هر دو کشور امیدوارند زمینه های بیشتری برای گسترش روابط هموار شود.
این روزنامه می نویسد که لاریجانی با هدف تقویت همکاری های پارلمانی و سیاسی و اقتصادی و در راس یک هیات بلند پایه به ژاپن سفر کرده و خاطر نشان کرده است که در طول سالیان گذشته ایران و ژاپن توانسته اند طیفی از همکاری های ذی ربط را برای خود فراهم کنند.
این نشریه به اظهارات تارو کونو وزیر خارجه ژاپن اشاره می کند که از ایران به دلیل پایبندی به برجام تقدیر کرده و آورده است : خوب است که همه طرف های ذی ربط در این توافق به آن عمل کرده و مفادش را اجرا کنند و همچنان به آن متعهد باشند.
تارنماهای ام اس ان و جتی نیوز در گزارش های خود سفر لاریجانی را مورد توجه قرار داده و آورده اند که ایران و ژاپن اجازه نمی دهند کسی در امور داخلی آنها مداخله کند و برایشان خط مشی ارایه دهد.
این رسانه ها افزوده اند که رییس مجلس شورای اسلامی در دیدارهای خود با مقام های ارشد و نمایندگان پارلمان ژاپن برداشتن گام های بلندتر برای قویتر ساختن روابط را خواستار شده است.
گزارش تارنمای آسیا پاسیفیک از ژاپن هم حاکی است که سفر لاریجانی نقطه عطفی در مناسبات ایران و ژاپن به حساب می آید و می تواند زمینه ساز سرمایه گذاری های بیشتر ژاپن در ایران شود.
گزارش ادامه می دهد که هیات های دو کشور توانسته اند قلمروهای گوناگونی از روابط از پارلمانی و سیاسی گرفته تا اقتصادی و تجاری را با یکدیگر مورد رایزنی قرار دهند و بر افزایش تلاش ها برای به ثمر رسیدن توافقات تاکید ورزیده اند.
اوزاکا نیوز ژاپن هم این سفر را بازتاب داده و آن را تلاشی از سوی ایران برای گسترش روابط با ژاپن بخصوص در زمینه پارلمانی و اقتصادی دانسته است.
این گزارش با اشاره به شروع از سفر از روز دوشنبه می نویسد که لاریجانی به عنوان یک مقام بلند ایران خواستار برداشتن گام های تازه ای در روابط با ژاپن است.
آساق**۲۳۱**
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت