22:57 1403/04/03

استان تهران در تولید محصولات گلخانه ای کشور پیشتاز است

no-photos

تهران- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه توسعه گلخانه ها یک برند برای کشاورزی استان تهران است، گفت که این استان با احداث ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه در احداث و تولید محصولات گلخانه ای در کشور پیشتاز است.

کریم ذوالفقاری عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۳ هزار هکتار گلخانه در سراسر کشور احداث شده که استان تهران با احداث ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه در این زمینه در کشور مقام اول را کسب کرده است.
وی با بیان اینکه ۲۷۰ هکتار گلخانه از ابتدای امسال تاکنون در استان تهران احداث شده که این میزان یک رکورد برای کشاورزی استان تهران محسوب می شود افزود: سالانه بیش از ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه ای در استان تهران تولید می شود.
ذوالفقاری با بیان اینکه نیمی از گل های شاخه بریده کشور در استان تهران تولید می شود خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه شاخه بریده در کشور وجود دارد که استان تهران با داشتن یک هزار و ۱۰۰ هکتار نیمی از تولید گل های شاخه بریده را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه به مزایای توسعه کشت های گلخانه ای اشاره کرد و گفت: تولید محصول کنترل شده، جلوگیری از بروز ضرر و زیان، استاندارد سازی محصول تولیدی، بازارپسندی محصولات گلخانه ای و مصرف بهینه آب مهمترین مزایای توسعه گلخانه است و همچنین احداث گلخانه از طرح های مهم سرمایه گذاری است که توجیه اقتصادی بالا و سودآوری زیادی برای سرمایه گذار دارد.
استان تهران ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از این اراضی به تولید محصولات گلخانه ای اختصاص دارد.
شهرستان های پیشوا، ورامین و پاکدشت در تولید محصولات گلخانه ای در استان تهران پیشتاز هستند.
تهرام/۷۲۴۳//۶۱۳۹
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت