6:17 1403/04/08

نشست سوچی فرصتی برای همکاری های بیشتر ایران، روسیه و ترکیه است

no-photos

تهران-ایرنا-نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نشست سوچی فرصتی بزرگ برای همکاری های بیشتر دو چند جانبه میان ایران، روسیه و ترکیه است.

کمال دهقانی فیروز آبادی روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، نشست سوچی را در راستای اتحاد سه کشور ایران، روسیه و ترکیه برای حل مشکلات سوریه دانست و گفت: نشست سوچی در ادامه یک دیپلماسی موفق منطقه ای با همکاری چند جانبه قدرت های بزرگ در منطقه برای حل و فصل بحران سوریه است.
وی ادامه داد: بحران و جنگ در سوریه باعث آوارگی و کشته شدن افراد زیادی در سوریه شده است، از گذشته تا به امروز راه حل سیاسی مناسب ترین راه کار برای حل بحران سوریه در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم تفت در مجلس با بیان این که کشورهای حاضر در این نشست به این موضوع تاکید دارند که راه حل نظامی راه حل اتمام این بحران نبوده و نخواهد بود، اظهار داشت: این کشورها دور هم جمع شدند و این نشست های مختلف را تشکیل دادند تا مشکلات آوارگان سوریه را حل کنند و بتوانند راه حلی پایدار برای صلح از طریق سیاسی بدون دخالت در حاکمیت این کشور ایجاد کنند.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مبارزه با تروریسم، شکست تروریسم ها در این کشور و ادامه روند حل بحران سوریه از مهم ترین محورهای این نشست است که می تواند زمینه ساز بازسازی سریع تر در این کشور باشد.
وی اظهار داشت: این نشست می تواند فرصتی برای همکاری های بیشتر ایران، روسیه و ترکیه باشد، به طوری که شاهدیم چند نفر از وزیران در این سفر همراه رییس جمهوری خواهند بود.
دهقانی فیروزآبادی درباره همزمانی این نشست با نشست ورشو گفت: نشست ورشو از پیش شکست خورده است و همزمانی آن می تواند در افکار عمومی یک نشست موفق مثل سوچی و یک نشست ناموفق مثل ورشو را به همگان نشان دهد، همزمانی این نشست با نشست ورشو یک نوع فعالیت دیپلماسی شکست خورده در اهداف و سطح افراد شرکت کننده در کنفرانس است
به گزارش ایرنا، در نشست یک روزه سوچی روسیه که چهارمین نشست روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه با محوریت مبارزه مشترک با تروریسم منطقه ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه است؛ نتایج مذاکرات موسوم به روند آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخلی، تمامیت ارضی، حاکمیت اراده عمومی مردم سوریه و همچنین همکاری در دوران بازسازی این کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران هم اکنون و به دعوت رسمی 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری فدراسیون روسیه و با هدف شرکت در نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه، در سوچی در روسیه است .
**۹۱۲۱**۱۶۰۱**
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت