14:26 1403/04/06

ائتلاف آمریکایی ۲۰ هزار غیرنظامی را در سوریه و عراق کشت

no-photos

بغداد – ایرنا – یک منبع حقوق بشری در عراق اعلام کرد که نیروهای ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا تاکنون ۲۰ هزار غیرنظامی را در کشورهای سوریه و عراق کشته اند.

به گزارش ایرنا، 'علی اکرم البیاتی' عضو کمیساریای عالی حقوق بشر عراق روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: بمباران های نیروهای ائتلاف آمریکایی طی چهار سال گذشته تاکنون بیش از ۲۰ هزار غیر نظامی را در عراق و سوریه به کشتن داده است.
البیاتی افزود: درعین حالی که تلاش همه طرف ها در مبارزه با تروریسم و داعش و نقشی که در شکست آن درعراق داشته اند را ارج می نهیم اما آمارهای رسمی سازمان ملل از تعداد کشته شدگان غیرنظامی نگران کننده است.
وی گفت: بر اساس این آمارها تاکنون ۲۰ هزار غیر نظامی عراقی و سوری در اثر بمباران های نیروهای ائتلاف آمریکایی کشته شده اند.
این درحالی است که ائتلاف آمریکایی پیشتر به رقم های بسیار کمتری از تعداد غیرنظامیان کشته شده در اثر بمباران های خود در این دو کشور اشاره کرده و همچنین مدعی شده بود که هدف گرفتن غیرنظامیان عمدی نبوده است.
احزاب، شخصیت ها و افکار عمومی عراق از یکسال پیش با اعلام پایان نظامی داعش در این کشور، بطور جدی خواستار پایان حضور نظامی ائتلاف و در راس آن آمریکا در خاک کشورشان شده اند.
این مطالبات در هفته های اخیر پس از اظهارات مداخله جویانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ادامه حضور در عراق برای زیرنظر گرفتن ایران و منطقه، فزونی گرفته است.
فراکسیون های بزرگ در پارلمان عراق اعلام کرده اند که طرحی را برای تعیین تکلیف نیروهای خارجی با پایان تعطیلات فصلی پارلمان به جریان خواهند انداخت.
خاورم *۴**۳۸۰*
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت