6:21 1403/04/03

ایران با همه طرف های سیاسی در لبنان روابط سازنده دارد

no-photos

بیروت-ایرنا-«محمدجلال فیروزنیا» سفیر ایران در بیروت تاکید کرد که سیاست جمهوری اسلامی ایران در لبنان بر حمایت از مقاومت و وحدت ملی لبنان و ارتباط سازنده با همه طرف های سیاسی در این کشور مبتنی است.

به گزارش ایرنا، وی در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که به همت جنبش امل در لبنان برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که همکاری های رسمی بین ایران و دولت لبنان در برهه پیش رو افزایش یابد.
فیروزنیا با اشاره به سفیر اخیر «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران به لبنان گفت:ما در جریان این سفر آمادگی خود را برای همکاری های دوجانبه با لبنان در همه زمینه های اقتصادی، تجاری، عمرانی، توسعه ای، علمی و دفاعی اعلام کردیم.
سفیر ایران در بخش دیگر سخنانش با تقدیر از جنبش امل بویژه «نبیه بری» رئیس آن به دلیل برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب گفت: جرقه نخست انقلاب اسلامی در ایران در زمانی توسط امام خمینی (ره) زده شد که جناب امام موسی صدر از قم به لبنان آمده بود تا نهضت فراگیر خود را شروع کند و امید را در دل محرومان و مظلومان لبنان زنده کند.
فیروزنیا حضور امام موسی صدر در لبنان را دلیل و نمادی از ارتباط تاریخی و فرهنگی عمیق دو ملت ایران و لبنان و عامل مودت و دوستی بین آنها در طول دهه های اخیر دانست.
وی با بیان خاطرات خود از روزهای انقلاب گفت: من از سال های پیش از پیروزی انقلاب از مقلدان و هوداران امام خمینی و همزمان از دوستداران امام موسی صدر بودم. از آنجایی که متولد شهر قم بودم، فرصتی شد که از قبل از انقلاب با امام موسی صدر و فعالیت ها و تجربه ایشان در لبنان آشنا شوم.
سفیر ایران با اشاره به تجربه حضور امام موسی صدر در لبنان و خدمات او، تاکید کرد که اقدامات او از همان ابتدای حضورش در لبنان مایه افتخار و عزت دو ملت بوده است.
فیروزنیا همچنین یادآور شد که حضور شهید مصطفی چمران همراه با امام موسی صدر در لبنان پیش از انقلاب اسلامی و سپس بازگشت او به ایران پس از انقلاب و حضور در جبهه های جنگ تحمیلی و شهادتش دلیل دیگری از ارتباط محکم بین دو ملت ایران و لبنان است.
سفیر ایران در بیروت تاکید کرد که امنیت کنونی لبنان در حالی که منطقه گرفتار هرج و مرج و ناامنی است، به دلیل وحدت و اراده آزاد ملت لبنان و از طریق معادله طلایی «ارتش، ملت و مقاومت» محقق شده است.
وی نبیه بری رئیس مجلس و رهبر جنبش امل و سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله را به دلیل نقش آفرینی در همبستگی ملی و دفاع از حاکمیت و امنیت و ثبات لبنان ستود.
در این مراسم، شخصیت هایی از جنبش امل حضور داشتند.
خاورم**۲۰۵۴
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت