15:22 1403/04/06

گودرزی: عدم همراهی کشورهای اروپایی در ورشو شکستی برای آمریکاست

no-photos

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اجلاس ورشو بیانگر شکست آمریکا است، گفت‌: از آن جا که اجلاس ورشو بیانیه پایانی و جمع بندی نداشته است یعنی شکستی برای آمریکا رقم خورده و نتوانسته به اهدافش دسترسی پیدا کند.

مسعود گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجلاس ورشو، اظهار کرد: از ابتدای برگزاری این اجلاس هم توافق جامعی بر سر آن وجود نداشت. اجلاسی که با هدف سیاسی برگزار شد و قبل از آن هم آمریکا مشابه آن را در شورای امنیت برگزار کرد و شکست خورد.

وی اضافه کرد: در اجلاس ورشو هم آمریکا برای ترغیب کشورها جهت حضور در این اجلاس عنوان آن را تغییر داد و نام جمهوری اسلامی ایران را از آن خارج کرد، ولی باز هم سطح شرکت کنندگان پایین بود. آمریکا می‌خواست کشورهای اروپایی را علیه ایران بسیج کند که در این موضوع موفق نشد و حتی نتوانست به بیانیه پایانی دست پیدا کند.

گودرزی در پایان، خاطر نشان کرد: با وجود این که بیانیه پایانی هر اجلاس و یا نشستی اثر سیاسی و الزام‌آور ندارد، ولی عدم جمع بندی و نرسیدن به یک بیانیه یعنی این که آن اجلاس از لحاظ سیاسی شکست خورده است. این اتفاق در ورشو رخ داد و آمریکا در همراهی برخی از کشورهای اروپایی با خواسته‌هایش شکست خورد.

انتهای پیام

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت