16:12 1403/04/06

بارش سنگین برف راه ۱۲۰ روستای آذربایجان شرقی را بست

no-photos

تبریز – ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: بارش سنگین برف شب گذشته راه ارتباطی حدود ۱۲۰ روستای این استان را بست.

اروجعلی علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این روستاها بیشتر در مناطق کوهستانی و سخت عبور شهرستان های هشترود، چاراویماق، بستان اباد، اهر و ورزقان قرار دارند.
وی با بیان اینکه ماموران راهداری شب گذشته با تلاش خود مانع از بسته شدن راه های اصلی و فرعی استان شدند، اظهار داشت: هم اکنون رفت و آمد در این راه ها و آزاد راه تبریز – زنجان به صورت عادی در جریان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی یادآوری کرد: از شامگاه شنبه با شروع بارش برف در استان، ماموران راهداری در چند مرحله اقدام به برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی ۱۰ هزار کیلومتر از راه های اصلی و فرعی کردند.
علیزاده با بیان اینکه تلاش ماموران برای بازگشایی راه های روستایی استان ادامه دارد، افزود: تلاش می شود تا شب راه ارتباطی روستاهای بسته شده نیز باز شود.
وی میانگین ارتفاع برف در برخی مناطق برفگیر استان را حدود ۵۵ سانتی متر اعلام و کرد و گفت: در گردنه ها، ارتفاع برف به بیش از ۷۰ سانتی متر می رسد.
برف روبی، نمک پاشی و تیغ زنی راه های ارتباطی اصلی و فرعی آذربایجان شرقی با حدود ۹۰۰ نفر از عوامل راهداری و با استفاده از ۶۰۰ دستگاه سبک و سنگین انجام می شود.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.
طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از ۳۶۲ دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و ۱۹۱ دستگاه اجاره ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می شود.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
۸۰۲۳/۵۱۸
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت