23:41 1403/04/01

با دستور رییس جمهوری بهره برداری از ۴۰ طرح در هرمزگان آغاز شد

no-photos

بندرعباس- ایرنا- بهره برداری از۴۰ طرح بزرگ اقتصادی در هرمزگان با سرمایه گذاری ۶۰ هزار میلیارد ریال شامگاه یکشنبه با دستور رییس جمهوری به صورت وئدیو کنفرانسی و همزمان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری در نشست شورای اداری هرمزگان دستور بهره برداری از این طرح ها را به وزرای راه و شهرسازی، نفت، جهاد کشاورزی و نیرو صادر کرد.
استاندار هرمزگان در مراسم بهره برداری از این طرح ها گفت: این طرح ها در حوزه پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، نفت بندرعباس، نیروی دریایی ارتش، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و آبخیزداری است.
فریدون همتی در تشریح این طرح ها افزود: این طرح ها شامل افتتاح پیشرفته ترین زیردریایی کشور به نام فاتح و بهره برداری از مرحله سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و ارتقای توسعه کمیت و کیفیت پالایش نفت بندرعباس است.
وی بیان داشت: همچنین در این سفر سامانه های نوین آبیاری در۴ هزار و ۲۳۳ هکتار از اراضی کشاورزی هرمزگان، تعداد ۱۰۰ پروژه آبخیزداری با اعتبار ۵۲۰ میلیارد ریال و ۸۰۰ هکتار مرزعه پرورش میگو با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
استاندار هرمزگان ادامه داد: ۲۳ طرح در حوزه راه و شهرسازی با هزینه ۱۷ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاحی به دست رییس جمهوری است.
همتی گفت: طراحی و ساخت جرثقیل های کانتینری جهت توسعه زیرساخت ها در بندر شهید رجایی، جاده های روستایی و چهار طرح فرودگاهی در بندرعباس با هزینه ۲۴۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از جمله این طرح هاست.
وی ادامه داد: طرح نوسازی ۳ هزار هکتاری شبکه آبیاری دشت میناب و تغذیه مصنوعی دشت شمیل و آشکارا (شهرستان حاجی آباد) نیز افتتاح از جمله طرح های بهره برداری با حضور رییس جمهوری است.
وی خاطرنشان کرد: رونق بسیار خوبی در فعالیت های اقتصادی استان هرمزگان شکل گرفته است و ظرفیت های بسیاری از جمله در حوزه پرورش میگو و ماهی در این استان وجود دارد که هدف گذاری های بزرگی برای شکوفایی آن ها صورت گرفته است.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان صبح امروز یکشنبه از طریق فرودگاه بندرلنگه وارد هرمزگان شد و با مردم غرب هرمزگان در ورزشگاه تختی این شهرستان دیدار کردند.
علاوه بر افتتاح ۴۰ طرح بزرگ اقتصادی به صورت وئدیو کنفرانسی، شرکت در نشست شورای اداری هرمزگان در یکشنبه شب و نشست با خبرنگاران از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه رییس جمهوری در هرمزگان است.
وزیر نیرو، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، دفاع و پشتیبانی، نفت و اطلاعات در سفر ۲ روزه رییس جمهوری را در هرمزگان همراهی می کنند.
۷۱۹۵/۳۲۱۹/۶۰۴۸
انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر :۶۸۹۴۰۱۴
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت