16:45 1403/04/04

استانی شدن انتخابات به پویایی احزاب در کشور منجر می شود

no-photos

زنجان – ایرنا – نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با استانی شدن انتخابات یک قدم به حزبی شدن نزدیکتر می شویم و اجرایی شدن این طرح، پویایی احزاب را به دنبال دارد.

فریدون احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استانی شدن انتخابات محاسن و معایبی دارد و در این میان نکته اصلی مخالفان این است که با اجرایی شدن این طرح حضور نمایندگان مجلس برای بازدید و سرکشی از نقاط محروم به مراتب کاهش می یابد.
وی اظهار داشت: اما نقطه مقابل دیدگاه مخالفان طرح این است که با استانی شدن انتخابات، جایگاه مجلس و نمایندگان، یک پله ارتقا می یابد و بطور طبیعی ممکن است افرادی در حوزه ها و مناطق مختلف کشور فعالیت کرده باشند و اینکه بخواهند از حوزه انتخابیه محل زندگی خود شرکت کنند، امری دشوار است.
این نماینده مجلس ادامه داد: اگر انتخابات متمرکز و استانی باشد یک گروه از نمایندگان می توانند با یک تقسیم کاری حوزه انتخابیه خود را پوشش دهند.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح افراد با تجربه تر، مطلع تر و با سوابق و مسئولیت پذیری بالاتری وارد مجلس شورای اسلامی می شوند و در چنین شرایطی لیست ها رای می آورند.
احمدی افزود: با اجرای این طرح افرادی دورهم جمع می شوند، لیست متحد و ترکیب خوب و هماهنگی را برای فعالیت های بهتر و تخصصی تر ارائه می دهند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سیستم فعلی انتخابات، نمایندگانی از شهرستانهای مختلف با دیدگاه های متفاوت وارد خانه ملت می شوند و به دلیل نداشتن مواضع مشترک در جهت منافع استانی گاهی هم تضاد دارند.
وی اضافه کرد: با استانی شدن انتخابات لیست ها رای می آورند و در این لیست ها افراد هماهنگ عمل خواهند کرد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: افرادی که مسئول لیست و یا تشکل ها هستند ملاک انتخاب ها را با توجه به پراکندگی جغرافیایی، تقسیم کار بر مبنای تخصص و تجارب لحاظ می کنند.
۹۶۴۶/۶۰۸۵
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت