19:32 1403/04/08

ظرفیت کانتینری بندرشهید رجایی ۲ برابر افزایش یافت

no-photos

بندرعباس – ایرنا – معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: با بهره برداری از ۱۲ دستگاه جرثقیل پیشرفته گنتری کرین، ظرفیت کانتینری بندرشهید رجایی با حدود ۲ برابر افزایش به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار «تی ای یو» کانتینر در سال افزایش یافت.

محمدرضا الهیار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با بهره برداری از این دستگاه ها تعداد این نوع جرثقیل ها در بندر شهید رجایی به ۳۰ دستگاه افزایش یافت ضمن اینکه ظرفیت کانتینری این بندر نیز از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تی ای یو (واحد شمارش کانتینر؛ هر TEU معادل یک کانتینر ۲۰ فوت) در سال به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار کانتینر رسید.
عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: برای طراحی، ساخت، حمل، نصب، راه اندازی و بهره برداری از این جرثقیل های پیشرفته فوق سنگین در مجموع ۱۰۴ میلیون یورو (از محل درآمدهای این سازمان) سرمایه گذاری شده است.
این مقام مسوول بیان کرد: با بهره برداری از این جرثقیل ها در عمل شاهد جهش بزرگ در زمینه افزایش ظرفیت کانتینری و همچنین پذیرش کشتی های اقیانوس پیمای نسل هفتم (سوپر پست پاناماکس) در بندر شهید رجایی هستیم.
الهیار یاد آور شد: با توجه به ضرورت و پیگیری های صورت گرفته این تعداد جرثقیل سه ماه زودتر از برنامه زمان بندی شده تحویل و به بهره برداری رسید.
هم زمان با سفر دو روزه حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به هرمزگان ۲۲ طرح در حوزه بنادر و دریانوردی این استان از جمله ۱۲دستگاه جرثقیل گنتری کرین ویژه تخلیه کانتینر به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا، با حضور رییس دولت دوازدهم که تعدادی از اعضای کابینه از جمله وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بنادر و دریانوردی او را در بازدید از بزرگ ترین بندر کانتینری کشور (شهید رجایی) همراهی می کردند، بهره برداری همزمان از ۲۲ طرح درحوزه بنادر و دریانوردی به ارزش سه هزار و۸۵۰ میلیارد ریال و۱۰۴ میلیون یورو (توسط بخش خصوصی و درآمدهای سازمان بنادرو دریانوردی) اعتبار ارزی ( به صورت ویدیوکنفرانس) در بنادر و سواحل هرمزگان آغاز شد.
این طرح ها از لحاظ پراکندگی جغرافیایی در بنادر شهید رجایی و شهید حقانی (در سواحل بندرعباس) لنگه، چارک و لاوان در غرب هرمزگان، جاسک در شرق و جزایر قشم و هرمز نیز در مرکز این استان قرار دارند که با بهره برداری از آنها ۲هزارنفر جذب کار شده اند.
از مهم ترین این ۲۲طرح می توان به احداث ۳ پایانه نگهداری فرآورده های نفتی در بندر خلیج فارس(درمجتمع بندری شهید رجایی)،پایانه ترانزیتی و صادراتی و پایانه ورود و خروج ویژه کامیون و همچنین نصب ۱۲جرثقیل پیشرفته کشتی به ساحل (گنتری کرین) در ترمینال شماره ۲بندرشهید رجایی با ظرفیت سالانه دو میلیون ۳۰۰هزار تی ای یو کانتینر اشاره کرد.
رییس جمهوری روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۸و ۲۹ بهمن سال جاری) به همراه تعدادی از اعضای کابینه مهمان مردم مرزدار هرمزگان بود.
۶۱۴۹ /۶۰۴۸
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت