11:46 1403/04/06

فروش بیش از۲۳۱میلیاردی ۱۱ماهه سینمای ایران

no-photos

تهران – ایرنا – معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی از فروش ۲۳۱ میلیارد و ۶۱۸ میلیون و ۷۸۲ هزار تومانی سینمای ایران در ۱۱ ماهه سال ۹۷ خبر داد و گفت: این رقم فروش نشان می دهد که میزان فروش فیلم ها و تعداد مخاطبان سینما نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش عصر چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود اربابی افزود:سینمای ایران در ۱۱ماهه نخست سال ۱۳۹۷ به فروشی معادل۲۳۱ میلیارد و ۶۱۸ میلیون و ۷۸۲ هزار تومان رسیده است و در طی این مدت۲۶ میلیون و ۵۳۸ هزار و۸۲۰ نفر به تماشای فیلم های درحال اکران نشستند.
وی ادامه داد: میزان فروش فیلم های سینمایی در ۱۱ماه نخست سال ۹۶ نیز معادل ۱۷۰ میلیارد و ۹۰۹میلیون و ۷۸ هزار تومان و تعداد تماشاگران ۲۱ میلیون و ۷۲۴هزار و ۱۶۹ نفر بوده است.
اربابی با اشاره به افزایش مخاطبان و همچنین میزان فروش فیلم ها در سال ۹۷،افزود: بر اساس بررسی های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی میزان افزایش فروش فیلم ها در ۱۱ماهه ابتدایی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ سی و شش درصد و تعداد تماشاگران نیز در ۱۱ماهه ابتدایی امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته بیست و ۲ درصد رشد داشته است.
معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی همچنین با اشاره به فروش بهمن ماه نیز گفت: میزان فروش سینمای ایران در بهمن ماه سال ۹۷ معادل ۱۴ میلیارد و ۸۳۰ میلیون و ۵۲۱ هزار تومان بوده و ۱میلیون و ۷۵۱ هزار و ۱۲۷نفر به تماشای فیلم های اکران شده نشستند.
وی با مقایسه بهمن با مدت زمان مشابه سال ۹۶ اظهار کرد: این رقم در سال گذشته ۱۲میلیارد و ۷۱۹میلیون و ۲۲۰هزار تومان بوده و ۱میلیون و ۶۵۷هزار و ۴۸۸نفر به تماشای فیلم ها نشستند که بر این اساس در بهمن ماه ۹۷ سینما ۱۷درصد افزایش فروش و ۶ درصد افزایش بیننده را شاهد بوده است.
اطلاعات از سامانه سینما شهر استخراج شده است و به علت به روز نشدن تمامی اطلاعات تفاوت اندکی در فروش بهمن ماه پس از تکمیل اطلاعات دیده خواهد شد.
میزان فروش و تعداد مخاطبان جشنواره فیلم فجر در محاسبات دیده نشده است.
فراهنگ ** ۹۲۱۰ ** ۱۳۵۵ **
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت