14:20 1403/04/02

۲ نفر به دلیل قاچاق دام در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند

no-photos

زاهدان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: ۲ نفر از کارمندان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در رابطه با قاچاق سازمان یافته دام دستگیر شدند.

حجت الاسلام علی موحدی ‌راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد با کمک دلالان اقدام به واردات دام زنده از کشورهای همسایه می کردند.
وی تصریح کرد: این قاچاق سازمان یافته دام با موضوع قاچاق در دیگر نقاط کشور متفاوت است چرا که در مناطق دیگر دام ها از کشور خارج می شوند اما در سیستان و بلوچستان دام به صورت غیر قانونی وارد می شود.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: این افراد پس از وارد کردن دام ها با استفاده از پلاک های به جا مانده از دام های ذبح شده و یا پلاکهایی که این ۲ کارمند جهاد کشاورزی در اختیار آنان قرار می دادند حیوانات قاچاق را بدون معاینات بهداشتی و کنترل های لازم به دیگر مناطق کشور ارسال می کردند.
وی ادامه داد: این دام ها در مرکز کشور به اسم دام سیستان و بلوچستانی شناخته می شد در حالیکه این دام ها از کشورهای همسایه وارد این استان شده بود.
حجت الاسلام موحدی راد بیان کرد: دام هایی که از کشورهای همسایه وارد سیستان و بلوچستان می شود ابتدا باید قرنطینه، معاینه و سپس کشتار و بسته بندی و به سایر استانهای کشور ارسال شود.
وی اظهار داشت: این افراد بدون در نظر گرفتن این موارد دام ها را به صورت زنده و بدون قرنطینه کردن به عمق کشور ارسال می کردند.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: دولت به منظور تنظیم بازار گوشت کشور مشوق هایی همچون معافیت مالیاتی و گمرکی برای واردات دام لحاظ کرده است که ما از این طرح حمایت می کنیم.
وی تصریح کرد: دامی که از افغانستان و پاکستان وارد سیستان و بلوچستان می شود ممکن است دچار بیماری باشد که برای دام خود این استان نیز خسارت های جبران ناپذیری به همراه دارد.
حجت الاسلام موحدی راد اظهار داشت: دام هایی که از کشورهای همسایه وارد سیستان و بلوچستان می شود ابتدا باید قرنطیه و معاینه شوند که متاسفانه این افراد این اقدامات بهداشتی را رعایت نمی کردند.
وی بیان کرد: واردکنندگان دام باید از مشوق هایی که دولت برای واردات دام لحاظ کرده استفاده و با رعایت نکات بهداشتی اقدام به این کار کنند تا سلامت انسانها و دام ها به خطر نیفتد.
۳۲۱۳**۶۰۸۱
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت