14:08 1403/04/02

اجرای مرحله چهارم طرح اشتغال روستایی نیازمند تخصیص منابع است

no-photos

تهران- ایرنا- معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: برای اجرای مرحله چهارم طرح اشتغال فراگیر روستایی منتظر تخصیص منابع از سوی بانک مرکزی هستیم.

«عیسی منصوری» امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: مرحله سوم پرداخت تسهیلات برای اشتغال فراگیر روستایی در روزهای اخیر آغاز شده است که در این محل ۱۵ درصد از کل منابع پرداخت می شود که این اعتبار در اختیار نهادهای حمایتی برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی قرار می گیرد.
معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: بیشتر طرح هایی که از سوی نهادهای حمایتی ارائه شده در حوزه خدمات، پنل های خورشیدی، صنایع دستی، کشاورزی و دامپروری است.
وی ادامه داد: ارزش ریالی منابع اختصاص یافته برای اجرای مرحله سوم طرح اشتغالزایی فراگیر روستایی معادل ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که به همین میزان نیز باید آورده های بانکی به این رقم اضافه شود.
وی تاکید کرد: برای اجرای مرحله چهارم طرح اشتغال فراگیر روستایی نیز ۱۵ درصد از مجموع منابع باید در اختیار بانک های عامل و وزارت قرار بگیرد تا بتوانیم این روند را تسریع کنیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: پرداخت معادل ۱۵ درصد از مجموع تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی برای اجرای مرحله چهارم طرح اشتغال فراگیر روستایی به بانک مرکزی ابلاغ شده و امیدواریم تا قبل از پایان سال به حساب بانک های عامل واریز شود.
معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: برای اجرای مراحل اول و دوم اجرای طرح اشتغال فراگیر روستایی ۲۵ درصد از مجموع در اختیار بانک‌های عامل قرار گرفت که رقم سه هزار میلیارد تومان بود و بانک ها نیز به همین میزان آورده خود را به اجرای این طرح اختصاص دادند که در مجموع برای اجرای هر مرحله ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.
وی خاطرنشان ساخت: مجموع تسهیلات پرداختی برای اجرای مرحله اول و دوم اشتغال فراگیر روستایی ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده است.
به گزارش ایرنا و بر اساس قانون اشتغال فراگیر در مناطق روستایی و عشایری ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار بانک های کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک و صندوق کارآفرینی امید قرار می گیرد تا به عنوان تسهیلات ارزان به متقاضیان کارآفرینی پرداخت شود.
اقتصام ۹۴۵۴*۲۰۲۵
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت