14:45 1403/04/08

نرخ ها در بازار طلا با تحریک بهای ارز افزایشی شد

no-photos

تهران- ایرنا- قیمت انواع مسکوکات و مصنوعات طلا که در روزهای گذشته تحت تاثیر رشد جهانی قیمت این فلز گرانبها افزایشی شده بود، امروز (یکشنبه) به دلیل افزایش نرخ ارزهای عمده روند رو به رشد خود را ادامه داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، امروز بازارهای جهانی تعطیل است و بهای هر اونس طلا ۱۳۲۸ دلار و ۶۳ سنت اعلام شده، اما با این حال بهای فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های مجاز به ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان رسیده که علت اصلی افزایش بهای طلا در بازار تهران به شمار می رود.
بر این اساس امروز معامله گران هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را چهار میلیون و ۸۴۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، هر نیم سکه را ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هر ربع سکه را یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان فروختند و بهای سکه گرمی نیز به ۸۶۰ هزار تومان رسید.
فعالان بازار طلا بخشی از این افزایش قیمت را ناشی از رشد تقاضای خرید مسکوکات در بازار دانستند، زیرا بهای هر مثقال طلا امروز یک میلیون و ۹۱۲ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۴۴۱ هزار و ۳۸۵ تومان ارزش دارد که نسبت به دیروز کمی تعدیل شده است.
همچنین در بازار ارز نیز صرافی ها هر اسکناس یورو را ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می کنند و دیروز میانگین فروش هر یورو در سامانه سنا ۱۴ هزار و ۸۹۲ تومان و هر دلار ۱۲ هزار و ۸۳۵ تومان بود و در نیما حواله هر یورو ۱۰ هزار و ۳۳۴ تومان ارزش داشت، اما فروش برای حواله دلاری ثبت نشد.
عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، آزاد شدن واردات ۱۰۰ قلم کالای ممنوعه در مناطق مرزی و واردات ملوانی را از علل افزایش تقاضا برای خرید ارز در بازار دانسته که به نرخ ها دامن زده است.
دست اندرکاران بازار ارز براین اعتقادند که در پیش بودن سال نو و تقاضا برای خرید ارز مسافرتی بر روند قیمت ها دربازار موثر است.
اقتصام**۲۰۲۵**۱۵۵۹
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت