23:44 1403/04/01

تجلیل از سید آبادی مروج ایجاد حلقه های کتابخوانی

no-photos

تهران – ایرنا – همزمان با نخستین مهر آیین، علی اصغر سید آبادی به عنوان نویسنده و مروج کتاب حوزه کودک تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مدیر کل آفرینش های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکشنبه شب در نخستین مهر آیین نکوداشت « علی اصغر سید آبادی » گفت: وی پرونده پر باری در زمینه ترویج کتابخوانی و نقش موثری در افزایش سرانه مطالعه داشته است.
افسون امینی افزود: موضوعی که او را از دیگران متفاوت کرده است،فعالیت های گروهی و موجی که در ترویج کتابخوانی ایجاد کرده و حضور وی موجب ایجاد حلقه های دیگر ترویج کتابخوانی را فراهم آورده است.
فریدون عمو زاده خلیلی نویسنده نیز در این گفت: لازم است هر حرکت و کاری که منجر به تقویت ادبیات کودک منجر شود تقدیر شود.
وی در خصوص چرایی انتخاب چهار نامزد از ایران برای جایزه « استریدلیندگرن » گفت: اگر ما تمرکز بر روی یک نامزد می کردیم درست نبود و سبب دست بسته شدن ادبیات کودک می شد و بنابراین بیش از یک نامزد معرفی کنیم.
این نویسنده همچنین با اشاره به این که ترویج کتابخوانی فرایند است و نمی توان آن را یک بعدی تصور کرد، افزود: ترویج کتابخوانی از نویسنده شروع می شود زیرا ممکن دلیل کتاب نخواندن کودکان جذاب نبودن کتاب ها باشد.
عموزاده خلیلی افزود: مجموعه از موضوعات و اتفاقات می تواند منجر به ترویج کتابخوانی در کشور شود.
وی افزود: ناشر، کتابخانه، کتاب فروش، تصویرگران و رسانه در ترویج کتابخوانی موثر هستند ازاین رو مروجان کتاب باید همه جانبه باشند.
او ادامه داد: اگر می گوییم نویسنده در ترویج کتابخوانی موثر است باید بدانیم حال جامعه در پدید آمدن سوژه های کتاب موثر باشد.
وی گفت: نحوه انتخاب نامزدها این طور بود و به عنوان مثال سید آبادی می داند، چگونه درفرآیند ترویج کتابخوانی از مبدا تا انتها تاثیر گذار باشد.
خلیلی افزود: یکی از دلایل انتخاب سیدآبادی به عنوان مروج کتابخوانی بکارگیری وی از ظرفیت ها دولتی و نهاد های عمومی برای ترویج کتابخوانی است.
** خانواده خوب عامل موفقیت
در ادامه این آیین نامزد جایزه استریدلیند گرن گفت: واقعیت این است که من آدم خوش شانسی بودم زیرا خانواده خوبی دارم و در واقع آنها را عامل موفقیت امروز خود می دانم.
علی اصغر سید آبادی افزود: وقتی مسولیت کار دولتی به من پیشنهاد شد ابتدا قبول نکردم ولی وقتی با دوستانم مشورت کردم آنها مشوق من شدند و من کار را قبول کردم.
وی افزود: در طول مدتی که مسولیت دولتی داشتم درصدد انجام کار مفید شدم.
سید آبادی دوره تحصیلی اش در مدرسه شبانه روزی اش را بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: انجام کار تیمی تاثیر زیادی بر زندگی ام داشت.
فراهنگ ** ۳۳۷۷ ** ۱۳۵۵ **
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت