6:22 1403/04/06

سطح فرهنگ گفتمان در جامعه ارتقا یابد

no-photos

تهران- ایرنا- دبیر چهارمین جشنواره فیلم فجر با رویکرد پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی با تاکید بر ارتقای سطح فرهنگ گفتمان در جامعه گفت: برنامه ٠٠٩٨ با این رویکرد در معاونت اجتماعی قوه قضاییه ساخته شده است.

به گزارش ایرنا از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، مهدی افتخاری عصر یکشنبه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم فجر با رویکرد پیشگیری از جرم افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ١١٠ هزار ثانیه برنامه تلویزیونی در سال ٩٦ از سیما پخش کرده است که برنامه ٠٠٩٨ یکی از این برنامه ها با محوریت گفتگو در خانواده است که در سیما درحال پخش می باشد.
وی اظهار داشت: معاونت اجتماعی قوه قضاییه برای چهارمین سال آثار راه یافته به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر را از بعد فرهنگی ارزیابی می کند و آثاری که موضوعات رئال و رویکرد پیشگیری از آسیب و جرم داشته را بعنوان آثار برتر انتخاب می کند.
دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی قوه قضاییه، تصریح کرد: هنرمندان جامعه به هر هنری که مسلط و مسلح باشند به عنوان زبان گویای جامعه باید در خدمت جامعه باشند و برای پویایی جامعه خود تلاش کند.
وی ادامه داد: از جامعه هنری که در عرصه سینمایی به آسیب های اجتماعی پرداخته اند که آمار نسبت به پارسال بیشتر است قدردانی می کنم و امیدواریم این پویایی ادامه داشته باشد.
* طرح کودکان کار در فراکسیون پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی مجلس بررسی شد
طیبه سیاوشی عضو فراکسیون پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طرح کودکان کار در این فراکسیون در مجلس بررسی شد تا امنیت خاطر کودکان فراهم شود.
وی افزود: در فراکسیون پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی مجلس، طرح هایی مطرح شده که یکی از مباحث، حول محور کودکان کار و بحث تکدی گری است تا امنیت خاطر و امنیت اجتماعی برای کودکان فراهم شود.
نماینده مردم تهران در مجلس، تلاش برای تحکیم عرصه خانواده را یکی از اهداف مجلس به ویژه کمیسیون فرهنگی در کنار قوه قضاییه و مجریه عنوان و تصریح کرد: تلاش می کنیم این عرصه را بهبود ببخشیم
اما به دلائل متعدد از جمله گسترش شهرنشینی و گسترش جمعیت و به دلیل آمایش ملی شاهد افزایش آسیب های اجتماعی هستیم؛ در فراکسیون پیشگیری از جرایم به دنبال بحث آمایش ملی هستیم چون فقدان این آمایش به جایی رسانده که متاسفانه کاهشی در آسیب های اجتماعی نداشتیم.
به گفته وی، دستگاه های مختلفی ما را در ساکن کردن آسیب های اجتماعی می تواند کمک کنند که یکی از این عرصه ها هنر به ویژه سینما است.
سیاوشی گفت: یکی از دغدغه های بسیاری از هنرمندان مباحث اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی است و این از مواردی است که تا حوزه قانونگذاری هم آمده و توانسته تا حدودی آموزش دهد.
وی افزود: عرصه سینما به دلیل حضور هنرمندان متعهد توانسته خدمات مهمی در عرصه کاهش آسیب ها ارائه دهد و در این جشنواره هم فیلم های متعددی را شاهد بودیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یکی از مباحث مهم در عرصه سینما را بحث حوزه زنان و کودکان برشمرد و گفت: سینما توانست این آگاهی را در این زمینه به وجود بیاورد. در مجلس هم در این دوره با تلاش های فراوان فراکسیون زنان لایحه حمایت از حقوق کودکان که ١١ سال در دستور کار باقی مانده بود به تصویب رسید.
* توجه به آسیب های اجتماعی از نان شب واجب تر است
سردار سعید منتظر المهدی مشاور فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز در این مراسم گفت: همه ما به این واقعیت اذعان داریم که جرم و کجروی چهره جامعه و شهروندان را مغموم می کند. با پیش بینی، پیش دستی و پیش تازی در این حوزه ها می توانیم پیشگیری داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: توجه ویژه به حوزه پدیده‌ ها و آسیب‌های اجتماعی از نان شب واجب‌ تر است. در میان ابزارهای متعدد امروز، رسانه و سینما برای پرداختن به این حوزه از جایگاه برتری برخوردارند.
مشاور فرمانده ناجا، تصریح کرد: غول پنهان و حاکم قدرتمند ضمیر خودآگاه ما ۹۰ درصد افکار ما را کنترل می کند و تحت فرمان دارد. رسانه می‌ تواند ضمیر ناخودآگاه ما را دست کاری کند. رسانه و سینما تاثیرات متفاوتی مانند تاثیرات نگرشی، شناختی و عاطفی است.
به گفته وی، نگرش، سازمان ارزشی ما و آن چیزی است که ما نسبت به آن پایدار هستیم و به راحتی می تواند رفتار ما را تغییر بدهد. حوزه رسانه در نتیجه همزادپنداری با مخاطب تاثیرگذاری دارد.
منتظرالمهدی گفت: به سبب واکاوی چند ساله در سمتی که دارم شاهد خلق آثار هنرمندان نامی کشور در حوزه‌ های آسیب‌های اجتماعی بودم که ارزشمند و قابل قدردانی است. به سهم خود از دست اندرکاران این جشنواره تشکر می‌ کنم.
اجتمام*۱۰۰۳*۱۱۹۳
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت