13:57 1403/04/08

احمدابوالغیط: کشورهای عربی و اروپایی فقط در موضوع هسته ای ایران، موضع متفاوت دارند

no-photos

دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به اینکه امیدوارم کشورهای اروپایی اهمیت ثبات جهان عرب و عدم دخالت در امور داخلی کشورهای آن را درک کرده باشند، افزود: موضع اروپایی – عربی در رابطه با دخالت‌های ایران در امور کشورهای عربی یکسان است و هر دو طرف مخالف این دخالت‌ها هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری النشره، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در حاشیه نشست شرم الشیخ که میان اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا در مصر درحال برگزاری است گفت: امیدوارم که کشورهای اروپایی اهمیت ثبات جهان عرب و عدم دخالت در امور داخلی کشورهای آن را درک کرده باشد.

وی مدعی شد: موضع اروپایی – عربی در رابطه با دخالت‌های ایران در امور کشورهای عربی یکسان است و هر دو طرف مخالف این دخالت‌ها هستند.

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه گفت: کشورهای عربی و اروپایی تنها در رابطه با توافق هسته‌ای ایران مواضع متفاوتی دارند.

ابوالغیط در رابطه با بحران یمن نیز ایران را به دخالت در این بحران و حمایت از حوثی ها متهم کرد و خواستار موضعی قاطع با دخالت‌های ایران شد.

وی در رابطه با مساله لیبی نیز گفت که پرونده لیبی به دلیل دخالت‌های خارجی و میل و رغبت برخی طرف‌ها برای تداوم درگیری‌ها پیچیده شده است.

به گزارش ایسنا، دیروز (یکشنبه) نیز سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در اولین روز نشست موسوم به شرم الشیخ مدعی شد: حوثی‌ها که مورد حمایت ایران قرار دارند، مسئول وضعیت کنونی یمن هستند.

او اظهار کرد که عربستان بر اهمیت تلاش‌های بین‌المللی در حمایت از دولت قانونی یمن (دولت مستعفی) تأکید دارد.

وی همچنین مدعی شد که انصارالله یمن تاکنون بیش از ۲۰۰ موشک بالستیک ایرانی به سوی شهرهای عربستان شلیک کرده است.

ملک سلمان با طرح این ادعا که ایران از حوثی ها و دیگر شبه‌نظامیان منطقه حمایت می‌کند و رفتارهای خصمانه و دخالت‌های آشکاری در امور داخلی دیگر کشورها دارد، گفت: این رفتارهای ایران مستلزم موضعی یکپارچه و بین‌المللی است تا ایران به اصل حسن همجواری و دیگر معاهدات بین‌المللی پایبند باشد و برنامه هسته‌ای و بالستیک خود را متوقف کند.

بر اساس این گزارش، نشست دو روزه شرم الشیخ دیروز (یکشنبه) میان سران کشورهای عربی و اروپایی به ریاست عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در این کشور آغاز به کار کرد و امروز (دوشنبه) به پایان خواهد رسید. عبدالفتاح سیسی در آغاز این نشست گفت که چالش‌های مشترک در کانون‌های نزاع در منطقه نمود پیدا کرده است که در رأس آن، مساله فلسطین قرار دارد که نخستین مساله عرب‌ها و یکی از ریشه‌های اصلی این نزاع‌ها است، چراکه باعث شده نه تنها محرومیت مردم فلسطین از حقوق قانونی‌شان ادامه داشته باشد بلکه حقوق بشر فلسطینی‌ها که جامعه بین الملل آن را مورد غفلت قرار داده، به هدر می‌رود.

سیسی گفت: ما نیاز مبرمی به این امر داریم که یکپارچه در مقابل تروریسم بایستیم. باید به رویکرد جامعی جهت رویارویی با تررویسم از طریق ممانعت از راه‌های حمایت مالی از آن و ایدئولوژی رادیکالی دست یافته شود.

انتهای پیام

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت