5:19 1403/04/03

۱۲۰ داروی جدید ایرانی در زمان تحریم وارد بازار شد

no-photos

تهران- ایرنا- رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ۱۲۰ قلم داروی تولید داخل در بازه زمانی بهمن ۹۶ تا بهمن امسال به رغم تحریم ها وارد بازار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی پیرصالحی روز دوشنبه در نشست خبری در آزمامایشگاه مرجع غذا و دارو افزود: ۴۰ قلم از این داروها شیمیایی، ۴۰ قلم گیاهی، سنتی و طبیعی و ۴۰ قلم دیگر ترکیبی از داروهای بیولوژیک، مواد اولیه دارویی و ملزومات دارویی است که شنبه ۱۱ اسفند از تولیدکنندگان آنها با حضور وزیر بهداشت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقدیر می شود.
وی خاطرنشان کرد: صنعت تولید داخل از نظر قیمت، ۷۰ درصد نیاز کشور را تامین می کند و ۳۰ درصد بقیه به صورت وارداتی تامین می شود.
پیرصالحی ادامه داد: داروهای وارداتی برای کشور هزینه دارد اما قصد حذف آنها را نداریم و حتما با توجه به نیاز درمانی بیماران ادامه پیدا خواهد کرد.
وی اضافه کرد: دسترسی دارو به دو بخش قیمت و در دسترس پذیر بودن آن بستگی دارد و اگر بخواهیم داروی خارجی وارد کنیم توان مالی آن را نخواهیم داشت.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تولید داروهای وارداتی در اولویت شرکت های تولیدی قرار می گیرد تا مراحل لازم را بگذراند و به تولید داخل برسد.
پیرصالحی افزود: از زمانی که داروها در فهرست دارویی قرار می گیرد صنعت دارو استقبال می کند که آن دارو را تولید کند.
وی خاطرنشان کرد: ۱۸۰ شرکت داروسازی یا خود، کارخانه دارند یا به صورت قراردادی، تولید خود را در کارخانه های داروسازی انجام می دهند.
رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: کمبودهای دارویی اجتناب‌ناپذیر است و حتی کشورهایی که تحریم نیستند دچار کمبود دارویی می شوند.
پیرصالحی افزود: در شرایط خاص فعلی کشور، بازار دارویی کنترل شده و کمترین کمبود را که شامل ۲۱ قلم است، کمبود دارویی داریم.
ادامه دارد…
اجتمام *۹۱۸۵ * ۳۰۶۳
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت