5:36 1403/04/06

موزه های کشور بدون تغییر نرخ در تعطیلات نوروز باز هستند

no-photos

تهران- ایرنا- مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تمامی موزه‌های کشور در روزهای تعطیل نوروز ۹۸ بدون تغییر نرخ ورودی، پذیرای بازدیدکنندگان خواهند بود.

محمدرضا کارگر روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: علاقمندان در سراسر کشور می‌توانند در روز ۲۹ اسفندماه و پس از آن در تمام ایام تعطیلات نوروز برای بازدید از موزه‌ها مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: بیشترین میزان ورودی موزه‌ها در ایام تعطیلات نوروز ۴ هزار تومان و کمترین آن یک هزار تومان است.
کارگر گفت: تنها برخی از موزه‌ها که دارای فضای سبز هستند، مانند نیاوران، سعدآباد، گلستان، موزه فرش و موزه ملی در روز ۱۳ فروردین تعطیل هستند.
کارگر با اشاره به علاقه مردم به حضور در موزه‌ها در ایام تعطیلات نوروز گفت: استقبال مردم از بازدید موزه‌ها در تعطیلات نوروز نسبت به چند سال گذشته دو تا سه برابر شده است.
وی دلیل این اتفاق را تبدیل شدن تهران به مقصد گردشگری عنوان کرد و گفت: امروز شاهد هستیم بر خلاف سالهای گذشته که تهران در ایام نوروز از حضور مردم خلوت می شد، مانند برخی دیگر از استان ها مقصد گردشگری کشور شده است.
کارگر تمایل رفتن به موزه‌ها از سوی مردم را همانند افزایش علاقه مردم به تماشای تئاتر و کنسرت موسیقی دانست و گفت: از سال های اخیر شاهدیم مردم تفریحات جدیدی برای خودشان تعیین کرده اند که پیش از این جزو تفریحات نبود.
وی همچنین از برگزاری مراسم «شبی با موزه» در ایام نوروز در برخی از موزه‌ها خبر داد و گفت: در این مراسم از موسیقی اقوام ایرانی استفاده می شود.
فراهنگ**۳۳۷۷**۳۰۰۹
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت