13:47 1403/04/06

۱۳ دستگاه تجهیزات مدرن بندری در چابهار افتتاح شد

no-photos

۱۳ دستگاه تجهیزات مدرن بندر شهید بهشتی چابهار عصر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات سیاسی هند و افغانستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و معاون وزیر امورخارجه افغانستان در امور حمل و نقل و ترانزیت افعانستان و معاون وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هند از ۱۳ دستگاه تجهیزات مدرن بندری شامل ۸ دستگاه مکنده غلات به ارزش ۱۳ میلیون دلار که با همکاری یک شرکت ایرانی و آلمانی ساخته شده است و همچنین ۵ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل حمل کانتینر از کشتی به اسکله) به ظرفیت ۸۰ تا ۱۴۰ هزار تن در بند شهید بهشتی چابهار بهره برداری شد.

این مکنده ها توانایی تخلیه روزانه۲۰ هزار تن غلات از کشتی به وسایل نقلیه را دارند که قرار است با استفاده از این تجهیزات ۲۰ درصد کالاهای اساسی شرق و جنوب شرق کشور از طریق بندر چابهار تخلیه و بارگیری شود.

خاطرنشان می‌شود بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به مرکز ترانزیت و ترانشیپ کالا میان هند و افغانستان و آسیای میانه تبدیل شود.

همچنین اولین محموله ۲۳ کانتینری صادراتی مواد معدنی افغانستان به هند فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی از بندر چابهار به مقصد هند بارگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت