8:57 1403/04/08

اعتلا و ارتقای طراحی مدولباس رسالت اصلی ما است

no-photos

تهران – ایرنا – معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر بر مبنای یک آئین‌نامه کار خود را آغاز کرد ازاین رو کوشیدیم بر رسالت اصلی خود یعنی اعتلا و ارتقای طراحی اهتمام داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید محمد مجتبی حسینی عصر دوشنبه در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجردر تالار وحدت با تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن، اظهار داشت: این جشنواره سال گذشته ازهفت‌ خان گذشت و در این دوره به پشتوانه تجربیات ادوار قبلی و با همراهی دست اندرکاران امر گامهای رو به جلویی برداشت.
وی یادآورشد: نشست‌ها و کارگاه‌های عامی وعملی مانند رکنی رکین در تمامی جشنواره‌های فجر موردتوجه قرار گرفت و در همین راستا به جشن چهل‌سالگی انقلاب نیز با انتخاب تم خاص توجه ویژه‌ای به این موضوع شد و در جشنواره مد و لباس فجر نقش مکران موردنظر قرار گرفت.
حسینی در ادامه سخنان خود به موضوع « مکران » اشاره کرد و گفت: موضوع مکران در راستای توجه به سرمایه‌های ثمین جغرافیا و تاریخ ایران‌زمین رقم خورد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه همچنین با تأکید بر اینکه انتخاب موضوع مکران در راستای توجه به سرمایه‌های ثمین جغرافیا و تاریخ ایران‌زمین رقم خورد اظهار داشت: در این میان استعدادها و نظرات طراحان هنرمند بر یک موضوع متمرکز شد.
حسینی اضافه کرد: در طول برگزاری جشنواره در تهران و چابهار درباره کیفیت برگزاری این دوره از افراد حاضر جویا شدم و همگی بر رشد کیفیت این دوره تأکید داشتند.
به گفته وی امسال با علاقه مندی و شوق مدیران خدوم منطقه آزاد چابهار بر اساس تفاهم‌نامه میان معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و منطقه آزاد چابهار بخش بین‌الملل جشنواره را با محوریت ارائه نشان مهتاب باشکوه برگزار کردیم.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درعین حال ضمن قدردانی از دست اندرکاران این جشنواره گفت: تلاش آنها به چنان مایه‌ای رساند که ازاین‌پس گام‌هایی در مسیر تثبیت داشته‌ها و توسعه رویکردها گام برخواهسم داشت.
حسینی همچنین با اشاره به اینکه پیشینه روشن و منیرایران، لباس ایران را نه صرفاً در مقام یک پوشش که به مرتبه شعر و شعور رسانده است، تصریح کرد: امروز لباس به نگارخانه‌ای هویت مند و سرشار از فکر و فرهنگ بدل شده است واکنون کمترین وظیفه ما این است که با همراهی طراحان و با گفتگو با صنعتگران از ظرفیت‌های ناب تاریخی و شگفتی‌های جذاب اقلیم و اقوام ایران بهره گرفته و آثاری ممتاز بیافرینیم، برند بسازیم و با اعتمادبه‌نفس برای حضور در عرصه‌های جهانی بکوشیم.
آئین اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با حضورحمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدیقه پاک‌بین دبیر جشنواره و جمعی از طراحان، تولیدکنندگان، صاحبان برند، صنعتگران و دانشگاهیان در تالار وحدت برگزار شد.
فراهنگ **۹۰۳۱ ** ۱۳۵۵ **
انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست تغییرات و بروز رسانی ها
1403
31 اردیبهشت
نسخه 1.2
  1. بهبود صفحه نمایش خبر
  2. اضافه شدن خبرهای مرتبط
  3. اضافه شدن خبرهای پیشنهادی
23 اردیبهشت
نسخه 1.1
  1. اضافه شدن پخش شبکه های تلویزیونی و رادیویی
  2. بهبود سرعت سایت
  3. بهبود پنل خبرنگاران
22 اردیبهشت
نسخه 1
  1. طراحی و پیاده سازی صفحات سایت شامل: صفحه اصلی، صفحه مشاهده خبر، صفحه آرشیو مطالب، صفحه آرشیو هشتک ها، صفحه اخبار تصویری، صفحه آرشیو اخبار تصویری
  2. طراحی و پیاده سازی هدر و فوتر سایت
  3. راه اندازی بخش امنیت سایت